Muharrem İnce: Yeterli imzayı bulursam genel başkan adayıyım


CHP Yalova milletvekili Muharrem İnce, kurultayda yeterli imzayı toplaması halinde genel başkanlığa adaylığını koyacak.

İnce, “CHP’de ‘Aday olacağım’ demekle aday olunmuyor. Kurultay delegelerinin yüzde 10’unun imzasıyla aday olabilirsiniz. 1200 desek 120 imzayla aday olursunuz. Vermezlerse aday olamazsınız. ‘Verirlerse aday olacak mısınız’ diye soruyorsanız, tabii ki olacağım” dedi.

Kılıçdaroğlu’yla daha önce de rekabet ettiğini aktaran CHP’li vekil, partinin liderle özdeşleştirilemeyeceğini ifade etti: “Geçmişte 177 imza bulmuştum, 415 oy almıştım. Sayın Genel Başkan 940 imza bulmuştu, 720 oy almıştı. Yani 220 kişi Genel Başkan’a imza vermişti ama sandıkta oy vermemişti. Bana da imza vermekten çekinmişlerdi, sandıkta oy vermekten çekinmemişlerdi. Partinin bütün üyeleriyle konuşuyorum. AK Parti, Recep Tayyip Erdoğan’ın partisi. Ama CHP Kemal Kılıçdaroğlu’nun partisi değildir, benim de partim değildir.”

İnce-Kılıçdaroğlu gerginliği

CHP Mersin Milletvekili Fikri Sağlar’ın 19’a karşı 38 oyla kesin ihraç talebiyle disiplin kuruluna sevk edildiği PM toplantısının başında konuşan Kılıçdaroğlu, “Biz her şeyi biliyoruz. Bu partiyi karıştırmak amacıyla Saray’dan düğmeye basıldı, talimat verildi. Bu partiye, parti içi demokrasiyi getiren benim, kimse kusura bakmasın. Bu partiyi korumak da benim görevim” demişti.

İnce de kişisel Twitter hesabından yaptığı açıklamayla bu sözlere sert tepki göstermişti: “Saray düzenine muhalefet edersen dış mihrakların, basiretsiz CHP yönetimine muhalefet edersen sarayın adamısın! Alayınıza Hayır! Bana Sarayın talimatıyla hareket ediyorsun diyen kişinin alnını karışlarım, dünyayı dar ederim, basiretsizliğinizi iftirayla kapatamazsınız.”

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)