Celladına Aşıklar Ülkesi!


Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu, (LABEP) Cumhuriyet Aydınlanması ışığında; ''laik ve bilimsel eğitim'' ortak paydasında aynı duyarlılıkları paylaşan 26 demokratik kitle örgütü tarafından oluşturuldu. platformun amacı Cumhuriyet Aydınlanması'nın temel değerlerini savunmak; yani, çağdaş-laik-bilimsel eğitim ortak paydasında sonuna kadar direnmektir. Kamuoyu yaratmak için düzenlediği Bilim ve Gelecek konulu panelin 3.’sü İzmir Konak Belediyesi Dr. Selahattin Akçiçek Kültür Merkezi’nde düzenlendi.

Açış konuşmasını Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Genel Başkanı ve platform sözcüsü Aysel Çelikel’in yaptığı etkinlikte,Merdan Yanardağ konuk konuşmacıydı.

Aysel Çelikel yaptığı konuşmada; geleceğinden emin, başarılı,özgüvenli,mutlu çocukların yetiştirilmesini istediklerini, yapılan müfredat değişikliğiyle; düşünüp sorgulamayan, ezberleyip itaat eden nesillerin yetiştirilmek istendiğini açıkladı. Velilerin okullarda yapılacak olan okul aile birliği seçimlerinde aday olup yönetimlere girerek, olumsuz gidişe karşı müdahil olmalarını istedi.

Merdan Yanardağ ise, Amerika’nın desteğiyle kurulan AKP’nin, Amerikan islamını din diye halka yutturmaya çalıştığını, Kur’an-ı Kerim’in düşünmeyenleri ’’kör,sağır ve dilsiz’’ olarak nitelediğini, Hz. Muhammed’in, ‘’İlim rütbesi tüm rütbelerin üstündedir. dediğini, mevcut iktidarın aklı esas alan İbni Rüşd’ü değil de ‘’Gördüm ki akıl izmihlal (yıkılma) içindedir. Akıl daha kendisinden bile habersizdir. Her şey peygamberin gerçeğindedir. Bu gerçeğe yapıştım ve kurtuldum diyen İmam-ı Gazali’yi kendilerine rehber edindiğini, Emevi islamını halka İslam diye tanıttığını, Allah’ın verdiği aklı kullanmayı değil, düşünmeyen, sadece itaat eden gençler yetiştirmek için müfredat değişikliğine gidildiğini söyledi. Bu gerçeğin Ordu Fındık Mitingi’ni değerlendirirken farkına vardığını belirti. Yanardağ, ‘’150 bin nüfuslu Ordu’da 80 bin kişilik miting yapıldı. Yapılan ilk genel seçimde, AKP’nin oyların %61’ini aldı. Sebebi akıl tutulmasıdır. Aklı kullanma yerine, biat eden bir anlayışla yurdumuz, ‘’Celladına Aşıklar Ülkesi’’ haline getirilmek istenmektedir. İktidara gelmeden önce ülkelerin ekonomik güçleri sıralamasında 11. sırada olan Türkiye’yi 20. sıraya düşürerek, sanki ilk 20 içerisinde daha önce yokmuşuz gibi insan aklıyla alay etmektedirler. Karamsar değilim. Aydınlık yakında. Sallasak düşecekler.’’ diyerek konuşmasını tamamladı.

Kızılçullu Köy Enstitüsü mezunu, YKKE Kurucu Üyesi Halil Vural slona ilk gelenler arasındaydı.

Daha sonra toplantının panel kısmına geçildi. Eşinin sınıf öğretmeni olduğunu belirten CHP Genel Sekreteri Kamil Okyay Sındır’a söz verildi. Okyay, ‘’Atamızın, ‘’Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.’’ sözü ışığında laik ve bilimsel eğitimden asla vazgeçmeyeceğiz.’’ dedi.

Konuşmacıları Hülya Şen (Projeniz Değiliz İnisiyatifi), Semiha Özalp Günal (YKKE GYK), Özgür Bozdoğan (Eğitim-Sen MYK), Oktay Gökdemir (Eğitim İş) ve yöneticisi Kemal Kocabaş (YKKE Genel Başkanı) olan panel başladı.

LABEP KATILIMCILARI Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD)-Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD)-Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV)-İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB)-Kadın Araştırmaları Derneği (KAD)-Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (EĞİTİM - SEN)-Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (EĞİTİM-İŞ)-Bilim Akademisi-Bilim ve Gelecek Dergisi-1884 Eğitim ve Kültür ve Dayanışma Vakfı (1884 Vakfı)-Cumhuriyet Kadınları Derneği (CKD)-Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV)-Fikir Kulüpleri Federasyonu (FKF)-İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi-

İstanbul Öğretmen Okulu Mezunları Derneği İTÜ-DER-Köy Enstitülerini Araştırma ve Eğitim Geliştirme Derneği (KAVEG)-Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED)-Öğrenci Veli Derneği (VELİ-DER)-Projeniz Değiliz İnisiyatifi-Sosyal Haklar Derneği-Tüm Öğretim Elemanları Derneği (TÜMOD)-Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği (TÜKD)-Türkiye Gençlik Birliği (TGB)-Ulusal Eğitim Derneği (UED)-Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği (YKKED)







Haber ve fotoğraf . Osman Gazi OKTAY

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)