BİMER - Başbakanlik İletişim Merkezi İhbar ve Şikayet



İstek, öneri ve şikayetlerinizi talimatlara uygun bir şekilde BİMER'e iletebilirsiniz.

BİMER'e başvuru yöntemleri

Telefonla Başvuru

BİMER uygulaması için Türkiye genelinde “Alo 150” numarası tahsis edilmiştir. Vatandaşlarımız sabit telefonlardan ve cep telefonlarından 150'yi arayarak BİMER’e ulaşabilirler.

Mektup/Faksla Başvuru

Kaymakamlıklarımız, valiliklerimiz, Başbakanlık ile tüm bakanlıklarımızdaki Halkla İlişkiler Bürolarına mektupla / faksla müracaat yapılabilir. Vatandaşlarımız mektup ve faks metinlerinde TC kimlik numarası ve iletişim bilgilerini (açık adres, telefon numaraları) belirterek kısa ve öz bir şekilde talep/şikâyetlerini ilgili adreslere iletebilirler.

İnternet Üzerinden Başvuru

Internet başvuruları www.bimer.gov.tr adresinden veya www.basbakanlik.gov.tr adresinde bulunan BİMER linkinden başvuru formu doldurularak yapılabilir. Türkiye’de yaşayan yabancılar da sahip oldukları Yabancı Uyruklu Kimlik Numarası ile başvurularını internetten yapabilirler.

Şahsen Başvuru

BİMER çerçevesinde başta Başbakanlık olmak üzere Bakanlıklar, Valilikler ve Kaymakamlıklarda, “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur. Vatandaşlarımız bu bürolara gelerek müracaatta bulunabilirler. Sayın Başbakanımıza istek, öneri ve şikâyetlerini sunmak üzere gelen vatandaşlarımız dikkatle dinlendikten sonra başvuruları BİMER ortamında kayıt altına alınır, ilgili kurum/kuruluşlara iletilir. Gerekli görüldüğü taktirde, başvuru konusunun ilgili olduğu kurum/kuruluşla telefonla görüşülerek vatandaşın talebinin süratle yerine getirilmesi sağlanır. Ayrıca vatandaşın kamu ile ilgili soruları cevaplandırılır, yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi verilir, yol gösterilir.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)