Yeni Yıla Şiirlerle


Benim çocukluğumda yıllar ne kadar uzaktaydı!Her yılbaşında düşünmüşümdür bunu.Bir dahakinde olup olmayacağımı!O neşeli,kahkahalı,umutlu gece yarısında yeni yılın…
Herkes böyle olmaz,hepimizin yılbaşıları farklıdır.Kimi yalnız kendisi,çevresi,ailesi.çoluk çocuğuyla mutluluk arar,bulur,bulduğunu sanır.Kimi de umutsuzluğunu daha derinden duyar…
Bir şairin yeni yılı nasıl geçer,bir yazarın,bir düşünen,duyan insanın?
Cumhurbaşkanlığı Edebiyat Ödülü’nü alan şairin,Sezai Karakoç’un!
” Kim aç varsa hepsi ben / Kaç hasta varsa hepsi ben / Kaç insan önlerinde dönen / İşsiz hammal hepsi ben / Kaç âşıktan ters yüz edilmiş / Âşık varsa hepsi ben / Bütün çiçeklerle donanıp / Bütün insanlarla ölen.” Sevincinizi mi kaçırdım,yoksa el değmedik duyarlıklara mı götürdüm yine?
***

Ödülünü almaya gitmemiş Sezai Karakoç…Ben de yıllar önce gitmemiştim,gidememiştim.Nedense o araba kazasından beri böyleyim,yürümem bir sorun.Neydi,gece yarısı bir arabayla yok etmek mi istemişlerdi?Niye gitmedi şair Karakoç Çankaya’daki törene?Ödülü verenlerle aynı çizgide olmadığı için mi?
Yılbaşları bizleri çocukluğumuza götürür.Bir armağan almak ya da vermek sevdiğine.Sonra bütün bu yeni yıl şamatalarına karşı bir kenarda düşünmek çocukluk yıllarını.
” Bütün şiirlerde söylediğim sensin / Suna dedimse sen Leyla dedimse sensin / Seni saklamak için görüntülerinden faydalandım Salome’nin,Belkis’in / Boşunaydı saklamaya çalışmam öylesine aşikârsın bellisin / Kuşlar uçar senin gönlünü takdir için / Ellerinden devşirir bahar çiçeklerini / Deniz gözlerinden alır sonsuzluğun haberini / Ey gönüllerin en yumuşağı en derini / Sevgili / Ey sevgili.”
***

Sezai Karakoç Siyasal’dan,maliye uzmanı!..Sanatın gizlerini yaşamış yaşatmış dizelerinde…
Yeni yılınız mutlu olsun diyorum.Şairlerle birlikte olmanızı istiyorum.Şiirlerdir yaşamayı anlamlı kılan.Bütün şairlere teşekkür ediyorum.Dağlarca’dan,Necatigil’den,Cumalı’dan,Attilâ’dan,Ece’den,hepsinden…
” Ey sevgili uzatma dünya sürgünümü benim” diyen Sezai Karakoç’a,o sürgünün daha yıllarca sürmesini dileyerek….

Oktay Akbal
Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)