Erdoğan’ın teorisini yerle yeksan eyledi!


Giresun Üniversitesi rektörlük seçiminde tek bir oy aldığı halde adı Köşk’e gönderilen listeye alınan Prof. Dr. Murat Teker, Başbakan’ın her fırsatta dile getirdiği milli irade vurgusunu hiçe saydı: Bence 1’le 100 arasında fark yok!

Tek oyu var ama kulağı Cumhurbaşkanı Gül’de
GÜ’deki rektörlük seçiminde en alt sırada yer aldığı halde, adı Çankaya’ya giden listeye alınan Murat Teker, “Bence 1’le 100 arasında fark yok” diyor.
Henüz 2007’de açılmasına karşın, 18 Haziran 2010’dan beri tam anlamıyla yılan hikayesine dönüşen rektör sorunu yaşayan Giresun Üniversitesi, bu kez de büyük olasılıkla kendisinin verdiği tek oyu alan Murat Teker’in, Cumhurbaşkanlığı’na bildirilen 3 kişilik listede yer almasıyla gündeme geldi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın her fırsatta dile getirdiği “milli irade” vurgusuna tamamen zıt bir tutum sergileyerek, “Bence 1 oyla 100 oy arasında fark yok” diyen Murat Teker’e, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün nasıl bir tavır sergileyeceği ise merakla bekleniyor.
Osman Metin Öztürk’ün, 1 Haziran 2010’da emekliye ayrılmasının ardından Halil İbrahim Bahar vekil olarak atandı ve 18 Haziran’da seçim yapıldı. Seçimde Bahar 31, Mustafa Türkmen 29, Aygün Attar 21, Ayhan Bölük 4, Yılmaz Can 2, Murat Teker ise 1 oy aldı. 1 Temmuz’da toplanan YÖK Genel Kurulu, en çok oyu alan Bahar ile Türkmen’i eleyerek, Attar’ı ilk, Bölük’ü 2, Can’ı ise 3. sıraya yerleştirdi. Ancak hazırlanan liste, Can’ın istifası nedeniyle Cumhurbaşkanlığı’na sunulamadı.

Yıllarca boş kalan koltuk
Bu gelişmelerin ardından Rektör Vekili Bahar görevinden alındı, yerine atanan Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektör Başdanışmanı Ersan Bocutoğlu da aynı akıbete uğradı. Onun yerine de Can, 6’şar aylık görevlendirme ile 3 kez Rektör Vekili olarak atandı. Seçimin yenilenmesi isteği, “Her çekilmenin ardından seçimin yenilenmesi, rektör seçimi işlemini uzun süreçlere yayar” gerekçesiyle Ankara 4. İdare Mahkemesi’nden döndü. Mahkeme ilk 6 aday arasından yeni bir adayın listeye konulmasını istedi. YÖK Genel Kurulu, son aldığı kararla önceki listeden istifa eden Can’ın yerine seçimlerde sadece 1 oyla son sırada yer alan Sakarya Üniversitesi Öğretim Üyesi Teker’in 3. aday olarak Cumhurbaşkanlığı’na sunmaya karar verdi.
YÖK’ün 1 oylu adayı, Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Fizikokimya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Murat Teker, Akşam gazetesinden Gürkan Ata’ya şöyle konuştu: “Üniversitenin bu kadar yıpranması doğru değil. Kim seçilirse seçilsin, önemli olan hizmettir. Memleketime hizmet etmek istiyorum. 1 oy almam doğal. Çünkü orada beni tanımıyorlar. Akademisyenler tabii tanıdıklarına oy verecek. Ben seçim çalışması yapamazdım, onların avantajı vardı. Seçim sonuçlarını bu şartlarda değerlendirmek gerekir. 1 oyla 100 oyun farkı yok” Cumhurbaşkanlığı’na sunulacak olan listeye alınmasına çok sevindiğini kaydeden 55 yaşındaki Teker, “Önemli olan benim öğretim hayatım, kariyerim, projelerimdir. Cumhurbaşkanı’nın kimi layık görürse, ona destek olması gerekir. Her aday kadar umudum var. Görev verilirse faydalı olacağıma inanıyorum. İyi hizmet yapıp ayrılırken herkesin hayır duasını almak çok önemli” ifadelerini kullandı.

Yeniçağ
Tags

Yorum Gönder

1Yorumlar
  1. DEVLETİN İÇİNDEKİ KÜRTLER BELLİ FAKAT MURAT TEKER KÜRT DEĞİL

    YanıtlaSil
Yorum Gönder