Okul sütü akıl küpü! İçi dışı bilmece yüklü!


Ayva sarı, nar kırmızı, süt beyaz. “Süt bardağına giren kaşık beyaz çıkar” diye düşünülür. Bu yüzden olsa gerek dilimizde; özrü, kabahati, defosu, kelekliği, dümbelekliği olanlara şaka yollu takılarak; “sen de sütten çıkmış ak kaşık değilsin” denir.
Okula bedava süt.
Durmasın içsin çocuklar!
Fiyakalı bir ad takılmış; öğrencilere dağıtılan süt kutularının üstüne “Okul Sütü- Akıl Küpü” yazılmış.
Döküldü çocuklar.
Hastanelik oldular.
Ne vardı sütün içinde?
Okul Sütü-Akıl Küpü.
İçi bilmece (muamma) yüklü!
Süt zehirli diye korkuldu.
Annelerin yüreği ağzına geldi.
Türkiye daha 15 gün önce “sahte bal haberleriyle” ile çalkalanmıştı. En baba bakan (Bülent Arınç) bile havaya girip, “PKK süte zehir sokmuştur” demeye getirdi.
Ve bilin bakalım ne oldu?
“Süte sansür geldi.”

Cumhuriyet muhabiri Mehmet Menekşe’nin yazdığı habere göre, Gıda tarım Bakanlığı, valiliklere genelge göndererek; “analiz sonuçları kesinleşmeden zehirlenme açıklaması yapılmayacaktır” denildi.
Xxx

“Ak kaşık” değiller!
Okul Sütü Programını yapanlar.
Süt firmalarını seçenler.
Sütü denetleyecek olanlar.
Bakanlık Laboratuar yetkilileri.
Seçilen süt firmaları.
”Sütten çıkmış ak kaşık” değiller.
Başbakan övünüyordu.
Bakanlar gururlanıyordu.
Türkiye’yi kişi başına milli geliri 10 bin doları bulan ve dünyanın 17’ci büyük ekonomisine sahip ülke yaptık diyorlardı.
Süt dağıtmak neyin belirtisi?
Türkiye oldu Afrika ülkesi.
Aç Afrika ülkelerinde “çocuklar süt içebilsin” diye okullara bedava süt desteği veriliyor. Yoksul Afrika ülkelerinde anneler ile babalar çocuklarına süt alabilecek gelirden yoksunlar.
Kalkınma üretimin artması.
Gelişme geriliğin azalması.
Türkiye üretimini artırdı ama okullarda çocuklara “Aç Afrika ülkesi geriliğini ve zavallılığını çağrıştıracak” okul sütü programları başlatıyor.

Xxx

Okul Sütü-Akıl Küpü.
İçi sahiden bilmece yüklü.
Süt satan firmalar zinciri nasıl seçildi, iktidar yandaşı mıdırlar? Sütler çocuklara dağıtılmadan önce gerekli denetimden geçiriliyor mu? Firmalar “şartnameye ne kadar” uyuyorlar? Uysalardı; çocuklar hastanelik olunca mecbur kalınan laboratuar analizleri sonucu Sivas iline süt veren firma dağıtım zincirinden atılır mıydı?
Ve hortum şüphesi var!
Süte de hortum yerleşti.
Devlet parası soyuluyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öğrencilere yıllardır dağıttığı 200 ml’lik pastorize sütün maliyeti, soğuk zincirle nakliyesi dahil 37 kuruş iken, iki bakanlığın süt fabrikaları zincirinden aldığı aynı miktar UHT kutu sütün maliyeti neden 53 kuruş? Bana ulaşan son haber doğruysa; “İzmir Belediyesi’ne 37 kuruşa süt veren Tire Süt Kooperatifi ’ne vergi memurları baskın yaptı”, hesapları inceliyorlarmış.
Adı: Akıl küpü.
Süt işi bilmece yüklü.



(uyan borusu)

Tarsus’tan
hamal Cumali,
beni de şahit
yazın diyor.


Cumali Akbaş, Tarsus’ta hamallık yapıyor. Ben kendisiyle tanıştım. Çok güçlü gözlemlerini akıcı bir üslupla yazıya dökebiliyor. Önceki gün bu köşede “Efe’nin annesi çırpınıyor” yazısı vardı. Efe Boz’un okulunda uyduruk malzemeyle deprem güçlendirmesi yapılmış, okulu 6 yaşındaki Efe’ye mezar olmuştu. Bu yazı üzerine Cumali Akbaş, bana bir mektup gönderdi. Şahit olarak dinlenmek istiyor ve şöyle yazıyor: “İstanbul’da bir okulun tuvaletinde lavabo taşının Efe’nin üzerine düştüğünü ve onu öldürdüğünü yazmışsın. Ben 2007 yılında İstanbul’da “okul güçlendirme inşaatlarında” çalıştım. Gece lamba ışığında dış cephe kalıbı çakardık. Beton dökerdik. Gördüklerim karşısında yazarlık hevesimle “bu güçlenen okulların durumu felaket” diye siz gazetecilere yazarak yırtındım. Acemi işçilik, ucuz malzeme, yapım hatası inanılmaz boyutlardaydı. Beni şahit yazsınlar. Bu güçlendirilen okulları; Samandıra’da, Kartal’da, Umraniye’de, Kadıköy’de, Göztepe’de, Üsküdar’da tek tek gösterebilirim. İstanbul’u büyük bir deprem vurursa çok vahim manzara çıkacak”

Necati Doğru
Sözcü

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)