Erdoğan "Parasız eğitim" pankartı açanlara değindi


Başbakan Erdoğan, "Önümüzdeki dönemde harç almayı düşünmüyorum" diyerek üniversite harçlarının kaldırılacağını açıkladı. Erdoğan ayrıca, 'One Love Müzik Festivali'ne getirilen alkol yasağıyla ilgili olarak "Öğrenci oraya gelip de alkolü alıp kafayı mı bulacak" dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 'One Love Müzik Festivali'ne getirilen alkol yasağından önce İstanbul Bilgi Üniversitesi yöneticilerini uyardığını açıklayarak, "Üniversitenin içinde böyle bir şey nasıl olur? Öğrenci oraya gelip de alkolü alıp kafayı mı bulacak yoksa ilmi alıp kendini mi bulacak" dedi.

Erdoğan konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
"Bu olay, bu üniversitede yapılacak olan bir toplantıyla ilgili bir çalışma. Fakat ilginç olan şey şu; ben o zaman kadar bilmiyordum, buradaki restoranlar tütün alkol kurulundan alkollü içki satışına yönelik izin almışlar. Yav Allah aşkına bir üniversitenin içinde retoranlarında alkollü içki satışmasına müsade edilebilir mi, böyle birşey olabilir mi? Üniversitenin içinde böyle bir şey nasıl olur? Öğrenci oraya gelip de alkolü alıp kafayı mı bulacak yoksa ilmi alıp kendini mi bulacak? Üniversitenin dışında malum yerlerde gider alkolünü alır, bizim meyhane filan kapattığımız yok, hepsi ortada. Ben de üniversite yönetimini aradım, 'Yahu nedir bu hal' dedim, 'Biz buna üzülüyoruz' dedim. Bu Anayasa ortada dururken ben anlamıyorum kalkıyor bu köşe yazarları nasıl oluyor da bu işi savunuyor. Yani bizim geçnliğimizin bunlar tamamen alkolik olmasını istiyor."

Erdoğan: Önümüzdeki dönemde harç almayı düşünmüyorum

Erdoğan, katıldığı programda üniversite harçlarının kaldırılacağını söyledi. "Arkadaşlar şu anda çalışmaları yapıyorlar. Önümüzdeki dönemde harç almayı düşünmüyorum" diyen Erdoğan, çalışmaların devam ettiğini söyledi.

"Harç protestosu için tutuklu değiller"

"Parasız eğitim" pankartı açan öğrencilerin tutuklanmasına da değinen Erdoğan, "Sadece harç protestosu için bu öğrencilerin tutuklandığına inanmıyorum. Eğer öyle bir durum varsa ben de karşı çıkarım" şeklinde konuştu. Erdoğan, benzer durumun gazeteciler için de geçerli olduğunu, tutuklu olan gazetecilerin "sadece görüşünü ortaya koyanlar değil aynı zamanda terör örgütü eylemleri içinde rol aldıklarının da görüldüğünü" öne sürdü.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)