Çağrı merkezleri de 'teşvik' istiyor


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) öncülüğünde Çağrı Merkezleri Derneği ve sektördeki firma temsilcilerinin katılımıyla oluşturulan çalışma grubunun, sektörde faaliyette bulunan ve yeni kurulacak çağrı merkezlerine teşvik verilmesi amacıyla yasa taslağı hazırladı.

Taslak, bugün Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, BTK öncülüğünde sektördeki 15 firma temsilcisinin katılımıyla oluşturulan 30 kişilik çalışma grubunun, yaklaşık 3 aylık çalışma sonucu çağrı merkezleri sektörünün desteklenmesi konusunda bir taslak hazırladıklarını söyledi. Pekkan, taslağın bugün Bakan Yıldırım'a sunulacağını belirtti.

Taslağın 3 temel nokta üzerine kurulduğunu kaydeden Pekkan, ''Bunlardan biri şu; mevcut yatırımlara verilen teşvikler yıl sonunda bitecek. Teşviklerin özellikle istihdamla ilgili kısmının makul bir süre uzatılmasını istiyoruz'' dedi.



'Çağrı merkezleri Anadolu'da işsizliğin azalmasına katkı sağlıyor'

Yeni açıklanan teşvik siteminde, herhangi bir kapsam içine alınmayan çağrı merkezlerinin stratejik olarak desteklenen sektörler arasına alınması gerektiğini dile getiren Pekkan, özellikle kadın ve engelli yurttaşlara iş kapısı olan çağrı merkezlerinin Anadolu'da işsizliğin azalmasına katkı sağladığını söyledi.

Yeni teşvik sistemindeki sadece 6. bölgeye verilen teşviklerin 3, 4. ve 5. bölgelere de verilmesini istediklerini belirten Pekkan, ''Çağrı merkezlerinin şöyle bir özelliği var, sabit yatırımın maliyeti az, ancak insanlara yapılan giderler çok. Asıl kritik olan, kişi çalıştırma maliyetlerini aşağı çekecek teşviklerin alınması. O da SGK işveren payı oluyor. Çalışanların ödedikleri gelir vergisi üzerinden belli muafiyetler oluyor. Bir bireyin toplam maliyetini aşağı indirecek teşvikleri sektör olarak kritik görüyoruz'' diye konuştu.



'Teşvik verilmezse doğudaki çağrı merkezleri birer birer kapanacak'

Mevcut teşvik sistemindeki hakların yıl sonunda ortadan kalkmasıyla bir kişinin yaklaşık maliyetinin 200 lira artacağını anlatan Pekkan, şöyle konuştu: ''Bu sektörün kar marjından daha yüksek. Yani 1000 lira civarında bir maliyet olduğunu düşünürsek, maliyeti yüzde 20 yukarı çıkaracak. Ancak dünyada da öyle, sektör yüzde 20'nin daha altında para kazanıyor. Bu ne demek, ya siz zam yapacaksınız ya da zararına çalışacaksınız ki bu ticari olarak mümkün değil. Fiyatlar yukarı çıkmaya başladığı zaman, teşvik verilmediği takdirde özellikle doğu bölgelerinde, bir avantajı olmadığı için buralardaki çağrı merkezleri birer birer kapanacak. Doğu bölgelerinde kurulacak çağrı merkezleri ile büyük şehirlerde kurulacak çağrı merkezlerinin maliyetleri birbirine yaklaşırsa firmalar kendilerine daha yakın olan daha rahat yönetebilecekleri yere çağrı merkezleri kurmak isteyecek. Asıl bizim gündeme getirmek istediğimiz nokta da bu. Yeni kurulacak ve 100 kişiden fazla istihdam sağlayacak çağrı merkezleri stratejik sektör olarak tanımlanmalı, sadece 6. bölgede değil 3, 4. ve 5. bölgede de desteklenmeli.''

Türkiye genelinde çağrı merkezlerinde 60 bin kişi çalıştığını, bu kişilerden yaklaşık yüzde 30'unun Anadolu'da bulunduğunu ifade eden Pekkan, ''Sürekli büyüyen sektörde çalışan sayısının 5 yılda 100 bin kişiye ulaşacağını, bunlardan 40 bininin ise Anadolu'da açılacak çağrı merkezlerinde istihdam edileceğini öngörüyoruz'' dedi.

Türkiye'deki çağrı merkezlerinin Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye de hizmet verebileceğini belirten Pekkan, yeni teşvik sistemine göre yurt dışına verilen hizmetlerden elde edilen gelirlerin yüzde 50'sinin kurumlar vergisinden muaf tutulacağını ancak bunun operasyonel ihtiyaçları çözmede yeterli olmadığını söyledi.

Belli sayıda istihdam sağlayan ve hizmet ihracı yapan çağrı merkezi yatırımlarının 6. bölge teşviklerinden yararlandırılmasını isteyen Pekkan, ''Bu yapıldığı takdirde Türkiye'ye gelmeyen işler, gelmeye başlayacak, dil bilenlerin istihdamı artacak. Ülkeye döviz girişi sağlanacak'' diye konuştu.




AA

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)