Okul yapmak israfmış


Kütahya'da yıkılan okulla ilgili soru önergesine Dinçer ilginç yanıt verdi...

Kütahya’da 19 Mayıs 2011’de meydana gelen 5.9 büyüklüğündeki depremde hasar gören Gediz Kayaköy’deki ilköğretim okulu yeniden yapılmak üzere yıkılınca öğrenciler okulsuz kaldı. Çünkü yıkılan okul kaynak israfı olur diye yeniden yapılmadı. Okulsuz kalan öğrenciler 2 yıldır 2 km uzaktaki Yeşilçay İlköğretim Okulu’na gidiyorlar.

Kütahya il encümeni, 2011 tarihinde hasar gören okulun 2012-2013 eğitim-öğretim dönemi için yıkılıp yeniden yapılmasına karar verdi. Ancak il milli eğitim denetmenleri, Kasım 2011’de yeni bir okula ihtiyaç bulunmadığına hükmetti.

CHP Milletvekili Prof. Dr. Haluk Eyidoğan, konuyu Meclis gündemine taşıyarak Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in yanıtlaması istemi ile soru önergesi verdi. Dinçer önergeye verdiği yanıtta, Kayaköy İlköğretim Okulu’nda 1 ila 4. sınıfa giden 12, 5 ila 8. sınıfa giden 12 öğrenci bulunduğunu belirtti. Dinçer verdiği yanıtta, Kayaköy’e yeni bir okul yapılması konusunda 13 Eylül 2011 tarihli inceleme raporunun sonuçlarına yer verdi. Dinçer, raporda “TOKİ tarafından yapılması planlanan 16 derslikli okul binasının ihtiyacın üzerinde kapasiteye sahip olacağı ve aynı zamanda kaynak israfına neden olacağı, bu nedenle 16 derslikli binanın bu beldeye yapılmaması, Gediz ilçesinde kaynak israfına neden olmayacak şekilde başka yere yapılması uygun olacaktır” ibaresinin yer aldığını belirtti.

Kayaköy Belde Belediye Başkanı Erdoğan Dirican’ın anlattıklarına göre ise okulun kapatılması 2009 yılında seçimlerden hemen sonra gündeme geldi. Dirican, seçimi CHP’nin kazanması nedeniyle halkın cezalandırılmak istendiğini, 2 kez kapatılan okul için verdiği hukuk mücadelesini kazanmasına karşın depremin verdiği hasarı bahane edilerek köy okulunun kapatıldığını kaydetti.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)