Perinçek, Balbay ve Özkan'a verilen cezanın dayanağı yok


CHP Eskişehir Milletvekili Süheyl Batum, Ergenekon davasında yargılanan Doğu Perinçek, Tuncay Özkan ve Mustafa Balbay'a verilen ''duruşmadan men'' cezalarının hukuki dayanağının olmadığını söyledi.

Batum, düzenlediği basın toplantısında, ''Türkiye'nin acı ve dehşet verici gündemden yararlanarak Taliban rejimine benzer bir Tayyiban diktatörlüğü kurmak istediğini'' ifade etti. ''Ergenekon'' davasında mahkemenin, Tuncay Özkan ve Mustafa Balbay'a 16 celseden men, Doğu Perinçek'e de son savunması yapılıncaya kadar katılmama cezası verdiğini söyleyen Batum, ''Bu caza; Emrullah Efendi'ye atfedilen 'okullar olmasa marifi ne güzel idare ederdim' sözünün, Recep Tayyip Erdoğan diktatörlüğüne uyarlanmasından başka bir şey değil'' dedi.

Mahkemenin kararının hiçbir hukuki dayanağı olmadığını belirten Batum, şöyle konuştu:
''CMK'nin 252. maddesi eskiden buna cevaz veriyordu ama 3. yargı paketi ile bunu kaldırdık. 'CMK 204. maddesine dayandık' da demesinler çünkü orada da bunun dayanağı yok. Bu kararı alan heyete soruyorum; bu ülkede Tayyiban rejimi kurulmamış ise 16 celse men cezasını nasıl verdiniz? Hukuksal dayanağınız ne? Böyle bir ceza Türk hukukunda yok ama o yargıçların zihninde var. Yapılan hukuk dışı bir kayıp. Böyle bir kararı hangi gerekçeyle verdiniz? Sakın usul hakkında itiraz ettikleri için vermiş olmayasınız. Zabıtlar ve mahkeme orada, neden verildiği orada. Dünyanın hangi ülkesinde böyle bir uygulama var? Türkiye'de askeri darbelerde bile savunma hakkını ortadan kaldıran bu tür müdahaleler olmadı. Artık sözün bittiği yerdeyiz. Yargılamanın zulme dönüştüğü, yargılama kurallarının zulüm uygulamak için kullanıldığı bir ülke, hukuk devleti değildir.''

Hukuk devleti ve demokrasiye inanan, Cumhuriyet'e sahip çıkmak isteyen herkesi uygulamaya karşı çıkmaya çağıran Batum, 24 Eylül Pazartesi günü yapılacak duruşmaya milletvekili arkadaşları ve STK temsilcileri ile birlikte katılacağını söyledi. Batum, ''Bu açık hukuksuzluğa, hukuki dayanağı olmayan, Tayyiban rejim uygulamalarını kabul etmeyeceğimizi söylemek için orada olacağız'' dedi.

Batum, ''Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın, Oslo görüşmeleri konusunda 'ihtiyaç olursa görüşülür' sözünü nasıl değerlendiriyorsunuz ?'' sorusuna, ''Kimse elmalar ile armutları toplamaya çalışmasın, ortalığı bulandırmaya çalışmasın. Dünyanın hiçbir ülkesinde Oslo'da yapılan türden görüşme yapılmaz, böyle bir rezillik dünyanını hiçbir yerinde olmaz. Başbakan da Arınç da yakalanmış suçluluğun telaşında'' diye konuştu.

BDP İstanbul Milletvekili Sebahat Tuncel'e mahkeme tarafından verilen yurtdışına çıkış yasağının sorulması üzerine Batum, ''Mahkemenin böyle bir tedbir kararı verme imkanı yok. Yargılama bitinceye kadar tedbir kararı vermemişsin, sona nasıl verirsin? Hukuk yok, birileri bir şey istiyor, oluyor'' karşılığını verdi.


AA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)