Sanayide istihdam arttı


Sanayide istihdam, bu yılın ikinci üç aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,2, bir önceki döneme göre ise yüzde 1,8 arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ''Sanayi İşgücü Girdi Endeksleri 2012 Yılı 2. Dönem'' verilerini açıkladı. Buna göre, Üç Aylık Sanayi İstihdam Endeksi, 2012 yılının 2. döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,2, bir önceki döneme göre ise yüzde 1,8 arttı. Üç Aylık Sanayi İstihdam Endeksi de 109,8 olarak belirlendi.

Sanayide çalışılan saat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,9, bir önceki döneme göre yüzde 0,8 artış gösterdi. Üç Aylık Sanayide Çalışılan Saat Endeksi, 2012 yılı 2. döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,9, bir önceki döneme göre yüzde 0,8 arttı. Üç Aylık Sanayide Çalışılan Saat Endeksi 107 oldu.

Sanayide brüt ücret-maaş endeksi, bu yılın 2. döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,5, bir önceki döneme göre ise yüzde 4,1 artış gösterdi. Üç Aylık Sanayide Brüt Ücret-Maaş Endeksi 212,1 oldu.

Ara malı imalatı

İstihdamda, geçen yılın aynı dönemine göre, ara malı imalatında yüzde 4,6, dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 6,8, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 2,9, enerjide yüzde 0,9 ve sermaye malı imalatında ise yüzde 6,6 artış gerçekleşti.

Bir önceki döneme göre, ara malı imalatında yüzde 2,5, dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 1,6, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 1,6, enerjide yüzde 0,4 ve sermaye malı imalatında yüzde 0,9 artış gösterdi.

Çalışılan saatte, 2011'in aynı dönemine göre, ara malı imalatında dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 6,6, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 1,1 artış, enerjide yüzde 0,4 azalış ve sermaye malı imalatında yüzde 5,3 artış oldu.

Ara malı imalatında bir önceki döneme göre yüzde 1,5, dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 1,1, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 0,7 artış, enerjide yüzde 0,9 ve sermaye malı imalatında yüzde 0,4 azalış gerçekleşti.

Brüt ücret-maaşta, bir önceki yılın aynı dönemine göre, ara malı imalatında yüzde 17, dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 17,3, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 14,3, enerjide yüzde 17,2 ve sermaye malı imalatında yüzde 18,6 artış oldu.

Bir önceki döneme göre ise, ara malı imalatında yüzde 5,5, dayanıklı tüketim malı imalatında yüzde 5, dayanıksız tüketim malı imalatında yüzde 1,1, enerjide yüzde 7,8 ve sermaye malı imalatında yüzde 3,8 artış gösterdi.


AA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)