Aleviler eğitim sistemini düzeltmek için yollarda!

Eğitim Sistemi Düzeltilecek!

Bilimsel, laik, demokratik, çağdaş ve halkçı eğitim için Pir Sultan Abdal, Alevi Kültür Dernekleri ve Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı tarafından Türkiye’deki 15 Alevi dergahından başlatma kararı alınan yürüyüşlerin ilki; 15 Eylül’de Tunceli Düzgün Baba Türbesi, 18 Eylül Kırklareli Topçu Baba, 21 Eylül İzmir Kemalpaşa Hamza Baba, Antalya Abdal Musa türbeleri önünden, 23 Eylül’de Diyarbakır’dan; 12 Ekim’de Ankara Sıhhıye Meydanı’nda yapılacak miting için yola çıktılar.
Diğer dergahlardan yola çıkış tarihleri;
24 Eylül, Adana Çoban Dede-Antalya Hızır Baba
27 Eylül, Sivas Pir Sultan-Tokat Hubyar Sultan-İstanbul Karaağaç Tekkesi
30 Eylül, Amasya Hamdullah Çelebi
1 Ekim, Merzifon Piri Baba
4 Ekim, Nevşehir Hacı Bektaş Dergahı Eskişehir Sucuyetin Veli
9 Ekim, Kırıkkale Hasan Dede türbesi önüdür.
12 Ekim tarihinde yüz binlerce Aleviyi Ankara Sıhhıye Meydanı’na toplamakta kararlı olan dernekler, iktidar eğitim alanında uyguladığı ayrımcı, gerici ve hak ihlali yaratan politikasından vazgeçmezse; Her Perşembe Türkiye genelinde oturma eylemleri düzenleyecek.
Kemalpaşa Hamza Baba türbesi önünde Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Genel Başkanı Ercan Geçmez konuşma yaptı.
Geçmez, ‘’Eğitim hızla bilimsel,laik,demokratik ve çağdaş çizgiden uzaklaşmaktadır. AKP hükümeti, Amerikancı ılımlı İslam çizgisiyle çocuklarımızı imam hatip liselerine yönlendirmeye çalışmaktadır. Okula devam etmek isteyen öğrenciler, aktif eğitim dışına itilerek zorla açık liselere yönlendirilmektedir. Alevileri ve farklı inançları yok sayan bir sistemi kabul edemeyiz’’ dedi.
Alevi Kültür Dernekleri Genel Başkanı Doğan Demir, ‘’Dergahlardan başlayan bu yürüyüşler, bir başkaldırı ve direniş olarak tarihe geçecektir’’ dedi.
Açıklamaların ardından, Ankara’ya gidecek grup Kemalpaşa yol ayrımına kadar yapılan yürüyüşle uğurlandı.
Törene, Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı İzmir Şubesi Başkanı Satılmiş Pekgöz ve yönetim kurulu, Pir Sultan Kültür Derneği Karabağlar Şube Başkanı Elif Bakır ve yönetin kurulu Halk Ozanı-Şair Aşık Turabi Yılmaz ve pek çok alevi dostu katıldı.





Haber : Osman Gazi Oktay
Fotoğraf : Özkan Sucuoğlu

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)