Yolsuzluk ve Rüşvetle Mücadele!

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası, (Eğitim-İş) 17 Aralık 2013 operasyonu sonucu bazı bakan çocuklarının milyarlarca doları sıfırlayamamaları nedeniyle gözaltına alınmalarının yıldönümünde Yatağan’dan ‘’Laik Eğitim ve Emeğe Saygı’’ yürüyüşü düzenledi.

Eğitim İş genel merkez yöneticileri ve illerden şube yöneticilerinin katılımıyla başlatılan yürüyüş, 17 Aralık 2014 tarihinde Yatağan’dan başladı.

Eğitim İş Aydın Şubesi ve çeşitli demokratik kitle örgütleri, yürüyüş kolunu Aydın’da karşıladı. Polisin engellemelerine rağmen yapılan basın açıklamasının ardından, Torbalı’ya ulaşıldı. Polis müdahalesine rağmen basın açıklaması yapıldı.

Müdahaleler nedeniyle; saat 15.00’de İzmir’de olması gereken yürüyüş kolu, 16.30’da Basmane Fuar 9 Eylül Kapısı önüne ulaştı.

Eğitim İş İzmir şubeleri, saat 15.00’den itibaren yürüyüşçüleri beklemeye başladı. Bu arada sivil ve resmi Çevik Kuvvet ekiplerinin, Basmane Meydanı etrafındaki yoğunluğu gözlendi. Yürüyüş kolu İzmir’e ulaşmadan, alan çepeçevre akrep ve tomalarla kuşatıldı.

Emniyetin, yürüyüşün gösteri ve toplantı yasasına aykırı olduğu duyurularına rağmen; yürümekte kararlı olan grup, emniyetle yapılan görüşmeler sonucu, Konak’a değil de Montrö’ye yürümede uzlaştı.

Eğitim İş Genel Başkanı Veli Demir, Fuar Montrö Kapısı önünde basın açıklaması yaptı. Geçen yıl 17-25 Aralık tarihleri arasında yapılan operasyon sonucu, yolsuzluk yaptığı ve rüşvet aldığı iddia edilen bazı bakan ve çocukları hakkında başlatılan soruşturma ve paraları bir türlü sıfırlayamayan dönemin başbakanı ve oğlu arasında geçen ses kayıtları nedeniyle; yürüyüşlerine, temiz toplumu yaratmak amacıyla 17 Aralık’ta başlattıklarını, Yatağan İşçisinin 444 gün direnerek, bazı haklarını kazanması, Eğitim İş’in özelleştirmelere karşı olması nedeniyle Yatağan’dan yürüyüş başlattıklarını, 4+4+4 uygulamasıyla çocuk işçi ve çocuk gelinler yaratıldığı, tüm okulların imam hatiplere dönüştürüldüğünü söyledi. Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Milli Eğitim Bakanı’na seslenerek, ‘’ 17-25 Aralık arasında kalan günleri, Yoksulluk ve Rüşvetle Mücadele Haftası ilan edelim. Bu hafta içerisinde çocuklarımıza hırsızlık, yolsuzluk ve rüşvetin kötülüklerini anlatalım’’ dedi.

Yapılan basın açıklaması ardından, yürüyüşçüler Fuar Montrö Kapısı önünde birlikte fotoğraf çektirdiler.

Yürüyüşçüler, geceyi Basmane’deki Vesta Otel’de geçirdiler. Sabah saat 09.30’da oteli terk ettiler. Akhisar, Soma üzerinden Balıkesir’e ulaşacaklar. 18.12 2014 gecesini, Balıkesir’de geçirecekler.



Haber ve fotoğraf : Osman Gazi OKTAY

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)