Kılıçdaroğlu: Beni ikna etsinler, ‘Evet’ oyu vereceğim


CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ikna edilmesi halinde ‘partili cumhurbaşkanlığı’ referandumunda ‘Evet’ oyu vereceğini söyledi.

Habertürk Tv, Bloomberg HT ve Show TV ortak yayınında konuşan Kılıçdaroğlu, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve hükümet yetkililerinin referandumda neden ‘Evet’ oyu verilmesi gerektiğini yurttaşlara anlatamadığını belirterek, cumhurbaşkanının tarafgir olmasının Türkiye’nin bekası açısından riskli olduğunu dile getirdi.

‘Tek sığındıkları şey Kılıçdaroğlu’

Erdoğan ve hükümetin yeni sistemin faydalarını anlatamadığı için kendisine yüklendiğini savunan Kılıçdaroğlu, “Şimdi bu durumda parlamento güçleniyor demek ne kadar doğrudur? Bu mu güçlü Meclis Allah aşkına? Milletin aklıyla alay mı ediyorsunuz siz? Tek sığındıkları şey var Kemal Kılıçdaroğlu. Beni eleştirerek geçiştiriyorlar” dedi.

‘Neresini doğru söylemiyorum?’

Kendisine ilişkin “Yalan söylüyor” eleştirilerine yanıt veren CHP lideri, “Neresini doğru söylemiyorum? Bizim yasalarımıza göre şu anda sayın cumhurbaşkanı bir yere gittiğinde ona Meclis başkanı vekalet eder. Niye? Çünkü seçimle gelmiştir. Bütün gruplara eşit mesafededir. Bu tek adamlık rejiminde seçimle gelmeyen birisi temsil edecek. Beni ikna etsinler söz veriyorum ben de çıkıp evet oyu vereceğim” diye konuştu.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)