Header Ads

Türk medyasının üç maymunu oynadığı ‘Panama Belgeleri’ne Pulitzer ödülü!



Türkiye’de bir iki istisna dışında medyanın yayınlamadığı ‘Panama Belgeleri’ni ortaya koyan gazeteciler en prestijli gazetecilik ödülü Pulitzer’e layık görüldü.

Diken’in ‘Panama Belgeleri’ndeki Türk şahıs ve şirketlerinin tam listesini yayınladığı haberi hala sansürlü.

Ne olmuştu?

‘Panama Belgeleri’yle, dünya çapında zengin ve muktedirlerin servetlerini gizlemek için çevirdiği dolaplar ortalığa saçılmıştı. Dünyanın önde gelen off-shore hizmetleri firması Panama merkezli Mossack Fonseca’ya ait 11 milyondan fazla belge ifşa edilmişti.

370 gazeteci inceledi

Belgeler ilk olarak geçen yıl nisan ayında Alman gazetesi Suddeutsche Zeitung’a ulaştırılmış, gazete, belgeleri Uluslararası Araştırmacı Gazeteciler Konsorsiyumu’yla paylaşmıştı. Konsorsiyum da belgeleri BBC, Guardian ve Le Monde gibi güvenilir gazete ve televizyonlara incelemeleri için göndermiş, toplamda 78 ülkede çoğu gazete ve tv olmak üzere 107 medya kuruluşuyla paylaşılan belgeleri yaklaşık bir yıl boyunca 370 gazeteci doğrulatıp irdelemeye uğraşmıştı.

Tüm dünyada geniş yankı uyandıran belgeler Türkiye’de ise görmezden gelinmişti. Diken ve Cumhuriyet başta olmak üzere bir iki haber sitesi ve gazete dışında Hürriyet dahil anaakım medya belgeleri haberleştirmeye değer görmemişti.

Dahası belgelelerle iligili haberler sansürlenmişti. Diken’in Panama Belgeleri’nde adı geçen Türk şahıs ve şirketlerinin tam listesini yayanladığı haberine de erişim engeli getirilmişti. Habere VPN’siz hala ulaşılamıyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.