Meselemiz Eğitmemek, Çözümümüz İnadına Eğitmek (1)


Dünya üzerinde uygulanan birçok eğitim sistemi var,
Her ülke kendi sosyal yapısını, ekonomik ve coğrafi şartlarını,
Ülkesinin ihtiyaçlarını göz önüne alarak eğitim sistemlerini oluşturmuş,

Ülkeler oluşturdukları eğitim sisteminin başarısıyla orantılı ilerlemişler,
Eğitim sistemi başarılı olan ülkeler,
Gelişmiş ülkeler olarak önümüzde,

Biz nasıl çözeriz dediğimizde,
Elbette adım adım giderek,
Derim,

İlk adım,
Kabul etmek,

Öncelikle,
Meselemizin Eğitmemek olduğunu,
Çözümünün ise Eğitmek olduğunu,
Kabullenmeliyiz,

İkinci adım,
Dinlemeliyiz,

Tüm eli eğitime değmişleri,
Eğitime emek vermişleri, halen emek verenleri,
Onları yetiştiren üniversiteleri,
Devletiyle, Özeliyle, tüm eğitim kurumlarını,
Eğitime destek veren tüm sivil toplum kuruluşlarını,
Ön yargısız, sabırla dinlemeliyiz,

Üçüncü adım,
Analiz yapıp yorumlamalıyız,

Sabırla dinlediklerimiz,
Tespitleri, şikâyetleri, önerilerini, çözümlerini, beklentileri,
Üniversitelerimiz vasıtasıyla,
Toparlayıp ortaya çıkan sonuçları,
Yorumlamalıyız,

Dördüncü adım,
Planlama yapmalıyız,

Yapılan tespitler ışığında,
Bir yol haritası çizmeliyiz,
Nereden başlanacağımızı,
Nerede hızlanacağımızı,
Nerede bekleyip soluklanacağımızı,
Aksamalar olduğunda ne yapacağımızı,
Sonuçta nereye varacağımızı,
Planlamalıyız,

Beşinci adım,
Uygulamalıyız,

Yapılan planların,
Eğitmemek meselemizin çözümü için olduğunu,
Hükümetlere göre değişmemesi gerektiğini,
Bununda bir memleket meselesi olduğunu,
Unutmamalı, vazgeçmemeli, sahiplenmeli,
Sabırla ve inançla uygulamalıyız,

Çözümümüz inadına eğitmekse,
Çözüme,
Çürümenin sonundan başlayıp başına gelmeliyiz,

Yani,
Önce eğitenleri iyi eğitmeye başlamalıyız,

Aydın KOCA

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)