Altemur Kılıç yazdı:"Dersim’den İş Bankası’na"

“Dersim” olayı, rezilliğe, kepazeliğe döndü... Ağzı olanlar bir yerlerinden konuşuyorlar, Atatürk’e, Cumhuriyetine hınçları olanlar kinlerini kusuyorlar. Bu hayâsız akın nerede, nasıl duracak!.. Şimdi fesat, Atatürk’ün kurduğu 88 yıllık onurlu, tümüyle Türk, Türkiye İş Bankası’na dayandı... İş Bankası’nda Atatürk’ün vasiyetnamesine göre Cumhurbaşkanlığı ve CHP’nin hisseleri var. Abesle iştigal, bazı aklıevveller mi, aklı fesatlar mı, birileri Hükümetin, AKP’nin banka yönetimine baskı yapıp Dersim sözde katliamının mağdurlarına tazminatın bu hisselerin nemasından ödenmesini öneriyorlar!!! Söz konusu katliamın da sorumlusu Atatürk ya; bu adamların kafalarına ne kadar da uygun olur!.. *** İmdi, sözde mağdurlara tazminat ödenecekse, bunu “özür dileyenlerin” devlet kesesinden değil, İş Bankası’ndan değil, AKP hazinesinden veya “kîse-i hümâyûndan” ödemeleri gerekir!.. Maksat fesat karıştırmak ya; tazminat ödemek lâzımsa, faraza neden bedelli askerliğin bedellerinden, nemasından ödenmesin?! Ama mesele abesle iştigal. Konu başından bâtıl; AKP’nin de iktidarın da Başbakanın da “sözde mağdurların ahfâdına” tazminat ödemesi ham hayal! Hem aslında, Türkiye İş Bankası’nın, iktidar baskı yapsa da baskıyla böyle bir şeye razı olması mümkün değildir!.. İş Bankası’nın CHP’den veya önceki hükümetlerden baskı gördüğü söylendi. Eğer bu yolda bazı teşebbüsler olmuşsa, banka yönetimi asla boyun eğmemiştir. Yönetim kurullarında CHP hisselerini temsilen CHP üyeleri varsa da, bu vesileyle İş Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince, halen İş Bankası’na Rusya’da iş imkanları aramak için bulunduğu Moskova’dan, bankada Atatürk’ten miras yüzde 28 hissesi olan CHP’den hiçbir zaman siyasi baskı görmediklerini ifade etti... Bankanın Genel Müdürü Adnan Bali de teyit etti... Ama Özince, bu vesileyle bu arada zamanın Başbakanı Tansu Çiller’in, bankaya baskı yapmaya teşebbüs ettiğini, Erol Evcil’e kredi verilmesini istediğini ve kredinin de verildiğini söyledi. Özince’nin dediğine göre: “Siyasetin etkilediği banka çoktur. Ancak en az etkilenen İş Bankası’dır.” Bunun canlı ve yakın tanığı Turgut Özal Cumhurbaşkanı iken iki dönem İş Bankası Yönetim Kurulu’nda bulundum. Özal’ın beni önermesinin sebebi var. İş Bankası’yla bir bakıma duygusal göbek bağım var... Bankayla yaşıtım. Banka 26 Ağustos 1924’te kurulmuş, ben de 1 Ağustos 1924’te doğmuşum. Banka, Ankara’da benim doğumum için babama vaat edilen evde kurulmuş. Mustafa Kemal, babamı da kurucu üye yapmış. Babam da Atatürk ölene kadar bankanın Yönetim Kurulu’nda bulunmuş. Ben de bankanın Yönetim Kurulu’nda bulunduğum için yakından, bittecrübe biliyorum ki, İş Bankası iltimas ve baskının işlemediği bir bankadır. Öylesine sağlam gelenek ortamı vardır ki, kredi, personel vb. konusunda iltimas talepleri yapmak için Cumhurbaşkanının da, CHP’yi temsil eden üyelerin de talepte bulunmalarına müsait ortam yoktur. Hatta bir defasında Turgut Özal’ın birisi için çok nazikane bir kredi talebini oy birliğiyle geri çevirmiştik ve o da bunu anlayışla karşılamıştı. Türkiye İş Bankası, Genel Müdürleri, Yönetim Kurulları ve iktidar değişse de işte böyle bir bankadır... Ve herhalde hele Dersim konusundaki talebi de kesinlikle ve şiddetle reddeder. *** Türkiye İş Bankası’nın güzel hizmetlerinden biri de Kültür Yayınları’dır. 55 yıldır özellikle tarihimizle ilgili araştırmalar yayınlar. Bu kuruluşun yıldönümü 7 Aralık’ta, yani Çarşamba günü İstanbul’da kutlanacak... Sayın Genel Müdür Ahmet Salcan beni de davet etmek lütfunda bulunmuş.. Maalesef katılamayacağım; ama kendisini, çalışma arkadaşlarını, değerli editörleri buradan tebrik ediyorum. Altemur Kılıç Yeniçağ
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)