‘Din dersi seçmeli olmalı’


Eğitim Reformu Girişimi’nin önerilerinde, “dinler kültürü ve ahlak bilgisi” derslerinin eğitim sisteminde seçmeli ders olarak yer alması gerektiği vurgulandı.

Eğitim Reformu Girişimi (ERG), yeni anayasa çalışmaları kapsamında milletvekillerine raporda din ile ilgili derslere ilişkin anayasal bir zorunluluğun olmaması gerektiğini ifade ederek, bütün din ve inançların anlatıldığı “dinler kültürü ve ahlak bilgisi” derslerinin eğitim sisteminde seçmeli ders olarak yer alması gerektiğini vurguladı.

Sabancı Üniversitesi bünyesinde eğitim sorunlarına yönelik araştırma ve çalışmalar yapan ERG, milletvekillerine gönderdiği “Yeni Anayasada Eğitim Nasıl Ele Alınmalı?” başlıklı raporda yeni anayasa çalışmalarında milli eğitim sistemi hakkında önerilerini sıraladı. Raporda, şu öneriler sıralandı:

- Eğitim hakkına ilişkin mevcut hak ve özgürlükler genişletilmeli, devletin yükümlülükleri açıkça tanımlanmalı.

‘Resmi dil Türkçe’

- Üniversite öncesi tüm eğitim kademeleri için maddi olanaksızların hiçbir çocuğun eğitim hakkından yararlanmasına engel oluşturulmaması için önlem alınmalı.

- Türkçe resmi dil olarak anılmalı, farklı anadillerine sahip yurttaşların dil hakları güvence altına alınmalıdır.

Milletvekillerine gönderilen raporda, din ile ilgili derslere ilişkin anayasal bir zorunluluk söz konusu olmaması gerektiği ifade edildi. Raporda, “din kültürü” yerine “dinler kültürü” dersinin seçmeli olması gerektiği din eğitiminin ise isteğe bağlı olarak sunulması gerektiği bildirildi. Raporda, “Din ve vicdan özgürlüğünün eğitim alanında korunması için anayasada din ile ilgili dersleri zorunlu kılan bir düzenleme yer almamalıdır” denildi.

Raporda, dinler kültürü ve ahlak bilgisi dersinin seçmeli olarak verilmesinin ve dersin seçme süreci açısından diğer seçmeli derslerde aynı uygulamaya sahip olmasının, bireyin din temilli baskılardan korunmasını sağlayacağına dikkat çekildi.

Raporda, dinler kültürü ve ahlak bilgisi dersinin dünyada etkili olmuş din ve inanç gelenekleri hakkında temel bilgileri, tarihleri, inanç ve ibadet esaslarını, kültür, dil, edebiyat ve sanat hayatına etkilerini ve tüm bu konularla ilgili tartışmaları içeren tüm din ve inançlara eşit mesafede duyarlı ve “dini sosyal bilimsel bir olgu” olarak değerlendiren dersler olması gerektiği ifade edildi.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)