On Yaşındaki Amerikalı Çocuğun Atatürk'e Gönderdiği Mektup


Daha iyi bir geleceğin yolu, çocuklarımızı aydınlatmaktır. Tüm Dünya çocuklarını ise sadece gerçek liderler aydınlatabilir. İşte on yaşındaki Amerikalı çocuk Curtis LeFrance ve yolunu aydınlatan Mustafa Kemal Atatürk'e yazdığı mektup.

Hacı Angı, Çocuk Gözüyle Atatürk, Angı Yayınları, Ankara, 1982

Kasım 1923, Atatürk için en zor ve yorucu dönemlerden birisiydi.

Cumhuriyet'in ilanı üzerinden henüz bir ay geçmişti ve gidilmesi gereken çok yol vardı.

Kuruduğu Cumhuriyet'in sadece rejim olmadığını, bütün bir gelecek olduğunu bilen Atatürk, tüm zamanını çalışmalarına ayırmıştı.

Bu yoğunluk ve yorgunluğun ortasında bir gün yaveri odasına girdi ve masasına içinde mektup bulunan bir zarf bıraktı.

"Paşam, bir mektubunuz var. Amerika'dan!"

Atatürk gönderen ismine bakar ama tanımadı. Curtis LaFrance adında tanıdığı bir insan yoktu.

Bu durum onu daha da heyecanlandırdı ve zarfı açtı. "Elmira, New York, 28 Ekim 1923"

Mektup, Cumhuriyet'in ilanından bir gün önce gönderilmiştir.

"Sayın efendim, ben on yaşında Amerikalı bir çocuğum. Türkiye'ye ve yeni hükümetine büyük bir ilgi duyuyorum."
"Siz ve Bayan Kemal hakkında bir röportaj okudum. Türkiye hakkında bir defterim var ve şimdiden siz ve Bayan Kemal hakkında birçok yazı ve resim topladım."
"Lütfen Amerikalı bir çocuğa, bir küçük not ve bir imzalı fotoğrafınızı gönderin. Bir gün, Türkiye'yi görebileceğimi umut ediyorum. Saygılarımla."

Atatürk oldukça şaşırdı ve duygulandı. Ancak onu duygulandıran şey, kendisine gösterilen ilgi değildi. Kurtuluş Savaşı'nın ve kurulan bağımsız devletin etkisini düşündü.

Önüne, "Türkiye Cumhuriyeti Başkanlığı, Özel" başlıklı bir kağıt alır ve başka bir cumhurbaşkanına yazar gibi ciddiyetle yanıtına başlar.

Bay Curtis LaFrance, mektubunuzu aldım. Türk yurdu hakkındaki ilgi ve iyi dileklerinize teşekkür ederim." 
"İsteğiniz üzere bir fotoğrafımı gönderiyorum. Amerika'nın zeki ve çalışkan çocuklarına biricik öğüdüm;"
"Türkler hakkında her işittiklerine gerçekmiş gibi bakmayıp, kanılarını bilimsel ve esaslı incelemelere dayandırmaya önem vermelidir. Başarılar ve mutluluklar dilerim."

Mektup İngilizceye çevrilerek, aslıyla birlikte postalanır.

Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)