Hayaldi, gerçek oldu!

Muzaffer İzgü, çocukluğumun ve gençliğimin deli dolu ve güldüren “bilge”siydi!

Yıllarca yılmadan yazdı, ben de bulduğum her kitabını okudum.

Sonra ne oldu bilmem; yaklaşık 20 yıl boyunca tek kitabını bile almadım elime!

Bu nedenle son kitabı, “Padişahım Çok Yaşa, Hayaldi Gerçek Oldu”, hem de onun imzasıyla karşıma çıkınca çok heyecanlandım.

Yıllardır görmediğim çok yakın bir dostuma kavuşmuş gibi hissettim kendimi...

Bu köşede kitap eleştirisi okumaya alışıksınız... Ama bugün için bu beklentinizi yerine getiremeyeceğim: Çünkü Muzaffer İzgü gibi edebiyatımızın bir “büyük ustası” için... Hele hele onun bir kitabı için eleştiri amaçlı “kalem oynatacak” kadar çıldırmadım...

O nedenle bu yazıyı, bir “saygı duruşu” sayın...

O, sapına kadar bir “cumhuriyet çocuğu...”

Doğum tarihi bile bunun kanıtı:

29 Ekim 1933...

Atatürk, Cumhuriyet’in onuncu yıldönümü nedeniyle Ankara’da o ünlü “söylev”ini verirken, Adana’da dünyaya gelmiş Muzaffer İzgü...

Yoksulluk içinde bir çocukluk geçirmiş. Bulaşıkçılık, garsonluk yapmış, sinemalarda gazoz satmış. Diyarbakır İlköğretmen Okulu’nu bitirmiş ve önce ilkokul öğretmenliği, sonra da ortaokullarda edebiyat öğretmenliği yapmış...

Ve... Sıkı durun:

Doksan sekizi çocuk kitabı olmak üzere tam yüz kırk yedi kitap yazmış; bunun 144’ünü de tıpkı son kitabında olduğu gibi Bilgi Yayınevi yayınlamış... Aldığı ödülleri yazsam, bu köşeye sığmaz!

Son kitabı “Padişahım Çok Yaşa”, tipik bir Muzaffer İzgü başyapıtı...

Eline yine o çok yakışan “gülmece” iğnesini almış; sakin evindeki huzurlu odasından Türkiye’nin sıkıntılı gündemine batırmış, durmuş...

Ama ne batırma!

“Türkiye’de artık siyasi gülmece yapılmıyor” diyenlere inat, siyasi gülmecenin en güzel örneklerini döktürmüş...

Siyasal ve toplumsal “hastalıklarımızla” ve hâlâ hasta olduğumuzu görmeyenlerle kafa bulmuş...

Keşke bu kitap Türkiye Büyük Millet Meclisi’ndekilere bedava dağıtılsa da bizimkiler “gülerek” kendi hallerini okusa...

“Bedava dağıtılsa” diyorum; çünkü onların uzunca bir süredir kitaba para vermediklerini biliyorum!

Ancak birileri gönderecek ki; o zaman belki okurlar!

Ve en önemlisi...

Bugün 78 yaşında olan bu büyük ustanın öykülerini okurken, kullandığı dilin saflığı, temizliği ve diriliği karşısında bir kez daha şapka çıkardım!

Evet, 78 yaşında ama; “öz Türkçe karşıtlarına inat”, hâlâ “farkında” yerine “ayırdında”dayı, “tedavi etmek” yerine “sağaltmayı”, “alet” yerine “aygıt” demeyi yeğliyor...

Muzaffer İzgü, bu “gülmece” kitabının en sonunda belki de ilk kez kendisini ve biricik aşkı, karısı Günsel’i yazmış ki; bu altı sayfalık bölümün, bugüne kadar okuduğunuz en iyi aşk romanlarına taş çıkartacağını söyleyebilirim...

Dediğim gibi; ben 20 yıl sonra karşılaştığım bu “eski dostumu” yine çok sevdim...

Bu yüzden size ilk kez, “önermiyorum”, “Mutlaka okumalısınız” diyorum.

Okuyun ki usta bir eden dökülen gülmece yazılarının ve Türkçenin tadını çıkarın...

Çocuklarınıza okutturmayı da unutmayın.

***


PADİŞAHIM ÇOK YAŞA *****

Türü: Öykü

Yazarı:

Muzaffer İzgü

Yayımcı: Bilgi

Yayınevi

Baskı tarihi:

Ekim 2011

Sayfa sayısı: 208

Kitapçı fiyatı: 12 lira

İnternet fiyatı: 9 lira

Kişisel not: Yazarla tanışmıyorum.

Mustafa Mutlu
Vatan

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)