Atatürk’ün yaptıklarını ve yabancılardan aldıklarını satan AKP’liler, bu tablodan utanmıyor mu?..


Devlet dairelerini, bankaları, barajları, köprüleri, denizaltıları, alt yapı yatırımlarını, tiyatro ve konservatuar gibi kültür ve sanat kurumlarını, okulları, müzeleri, hastaneleri, çiftlikleri, tarım ve sanayiyle ilgili destekleme kuruluşlarını saymıyorum. 
Hatta Atatürk’ün temellerini attığı ya da kurulması için talimat verdiği ancak ölümünden sonra faaliyete geçirilen yüzlerce kültür, sanat, eğitim ve sanayi tesisini de bir tarafa bırakıyorum... 
Ne ilginç değil mi; bugün “Ne demir ağlarla örmesi” diye Onuncu Yıl Marşı‘yla alay etmeye kalkışan AKP lideri ile iktidar müteahhitlerini zengin eden duble yollarla böbürlenen Ulaştırma Bakanı, Türkiye’nin 1920’lerde başlayan kalkınma sürecini ulusumuza unutturmaya çalışıyor... Ama nafile...
Aşağıda, Atatürk döneminde kurulan tesislerin bir bölümü var... AKP iktidarı bunların çok büyük bölümünü özelleştirme furyasında yok pahasına sattı.
Aralarında Atatürk’ün bizzat yabancılardan satın alarak devletleştirdiği kuruluşlar da var ki, iktidar sahipleri bunları babalarının malı gibi pazarlamaktan kaçınmadı...
Hadi, Atatürk dönemine saldıran ve utanmadan küçümsemeye çalışan yani güneşi balçıkla sıvamaya kalkışan AKP yöneticileri ile yandaş kalemşorların vicdanı yok diyelim!.. 
O halde en azından cesaretleri varsa, aşağıdaki tabloyu okusunlar ve Kurtuluş Savaşı’ndan çıkmış yoksul ve geri bırakılmış bir topluluktan çağdaş bir ulus ve devlet yaratan Atatürk’ten bir kez daha ders alsınlar:
Demiryollarının atılım süreci...
1924: Gölcük’te ilk tersane ünitesi kuruldu. Devlet Demiryolları kuruldu, İstanbul - Ankara arasında ilk yolcu uçağı seferi yapıldı, Bursa’da Karacabey Harası kuruldu.
1925: İstanbul’da Liman İşleri İnhisarı kuruldu, Eskişehir Cer Atölyeleri’nde demiryolu malzemesi üretecek birimler,   Adana Mensucat Fabrikası hizmete girdi. Şeker fabrikaları kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
1926: Demir Çelik Sanayiinin kurulmasına ilişkin kanun yayımlandı. Eskişehir Uçak Bakım İşletmesi, ilk şeker fabrikası (Alpullu), Ankara otomatik telefonu, Uşak Şeker Fabrikası, İstanbul’da inşaat demiri üreten ilk haddehane ve Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası açıldı. (1950’li yıllarda Adnan Menderes hükümetince kapatıldı.) Türk Telsiz Telefon Şirketi, Tarım Satış Kooperatifleri ve Birlikleri ve Bakırköy Çimento Fabrikası kuruldu. 
1927: Bünyan Dokuma Fabrikası, Ankara - Kayseri ve Samsun - Havza - Amasya demiryolları, Bursa Dokumacılık Fabrikası açıldı. 
1928: Anadolu Demiryolu Şirketi, Haydarpaşa-Eskişehir-Konya ve Yenice-Mersin, Amasya- Zile, Kütahya - Tavşanlı demiryolları ile Haydarpaşa Limanı yabancılardan satın alındı. Ankara Çimento Fabrikası, İstanbul Bomonti’de Türk Mensucat Fabrikası hizmete girdi. İstanbul’da Üsküdar, Bağlarbaşı ve Kısıklı’da tramvay hatları, Malatya Elektrik Santralı ile Gaziantep’te Mensucat Fabrikası, Trabzon Vizera Hidroelektrik Santralı işletmeye açıldı. İstanbul’da Fatih-Edirnekapı tramvay hattı hizmete girdi.
Devrimciler yaptı, AKP sattı!..
1929: Kütahya- Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı. Deniz Ticaret Kanunu kabul edildi. Paşabahçe Rakı ve İspirto Fabrikası hizmete girdi.
1930: Ankara - Sivas Demiryolu Hattı ulaşıma açıldı.  Mecidiyeköy Likör ve Kanyak Fabrikası açıldı. (Özelleştirildi ve AKP’li işadamına ucuza verildi), Kayseri - Şarkışla demiryolu hizmete girdi.
1931: Bursa- Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı. Gölbaşı - Malatya demiryolu açıldı. 10 ilde Bölge Sanat Okulları açıldı. Tekel Genel Müdürlüğü kuruldu. (AKP iktidarında satıldı)
1932: Devlet Sanayi Ofisi (DSO) kuruldu, Samsun- Sivas demiryolu, Diyarbakır Tekel Rakı Fabrikası, Kütahya - Balıkesir, Ulukışla - Niğde demiryolları işletmeye açıldı. Sanayi Teşvik Kanunu ile toplam 1473 işletme teşvikten yararlandırıldı, İzmir Rıhtım İşletmesi yabancılardan satın alındı.
1933: Eskişehir Şeker Fabrikası açıldı, Sümerbank faaliyete geçti. İstanbul - Ankara arasında düzenli uçak seferleri başladı. Adana-Fevzipaşa, Ulukışla - Kayseri demiryolu açıldı. Havayolları Devlet İşletmesi kuruldu. 1933 - Samsun- Çarşamba demiryolu hattı yabancılardan satın alındı.
1934: Bandırma- Menemen- Manisa, İzmir -Kasaba demiryolu yabancılardan alınarak devletleştirildi. Keçiborlu Kükürt Fabrikası, Turhal Şeker Fabrikası, Isparta Gülyağı Fabrikası üretime başladı. Kayseri Uçak ve Motor Fabrikasında yapılan ilk uçağın deneme uçuşu gerçekleşti. Basmane (İzmir) - Afyon demiryolu yabancılardan satın alındı. Sümerbank Bakırköy Bez Fabrikası, Zonguldak Kömür Yıkama Fabrikası ile ilk Süttozu Fabrikası Bursa’da, işletmeye açıldı. Demiryolu Elazığ‘a ulaştı.
Müthiş kalkınma dönemi...
1935: Aydın Demiryolları yabancılardan satın alındı, MTA Enstitüsü, ETİBANK, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. kuruldu. (AKP sattı) İstanbul Rıhtım Şirketi yabancılardan satın alındı. Ankara’da troleybüs hattı, Fevzipaşa - Ergani - Diyarbakır, Afyon - Isparta demiryolları, Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası,  Zonguldak Türk Antrasit Fabrikası, Sümerbank Kayseri Dokuma Fabrikası, Ankara Mamak Gaz Maskesi Fabrikası açıldı.
1936: Ankara Çubuk Barajı, İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası açıldı. Sümerbank Malatya İplik ve Bez Fabrikası ile Elazığ Şark Kromları İşletmesi kuruldu. Edirne-Sirkeci Şark Demiryolları, İzmir Havagazı Şirketi, İstanbul Telefon Şirketi yabancılardan satın alındı.
1937: Sümerbank Konya Ereğlisi Dokuma Fabrikası, Çatalağzı - Zonguldak demiryolu, Ankara‘da Motorlu Tayyarecilik Okulu ve Sümerbank Nazilli Basma Fabrikası açıldı. Kozlu Kömür İşletmeleri ile Toprakkale - İskenderun, İstanbul ve Trakya Demiryolları yabancılardan satın alındı. Diyarbakır - Cizre Demiryolu açıldı. Yozgat Termo-Elektrik Santralı hizmete verildi
1938: Gemlik Suni İpek Fabrikası, Divriği Demir Madenleri, Bursa Merinos Fabrikası, Eskişehir İspirto Fabrikası ve Sivas - Erzincan demiryolu açıldı.  İzmir Telefon Şirketi, Murgul Bakır İşletmeleri, İstanbul Elektrik Şirketi yabancılardan satın alındı. Devlet Havayolları Genel Müdürlüğü ile Giresun’da Fiskobirlik kuruldu.
Görüldüğü gibi Gazi Kemal yalnızca 10 yılda ülkeyi demir ağlarla örmemiş, yokluk içindeki genç cumhuriyeti bir sanayi ülkesi haline getirmek için Trakya’dan Diyarbakır’a, Nazilli’den Giresun’a kadar tüm kentleri sanayi tesisleriyle de donatmış...
Yukarıdaki gurur tablosu AKP’lilere yetmezse, İnönü döneminden saymaya devam edebilirler. 
Cumhuriyet’i kuran soylu devrimcilerin atılımları konusunda fazla söze gerek yok...Yapan da “satan” da ortada!..
Zafer Bayramın kutlu olsun Büyük Atatürk!..

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)