Kazakistan'da kartal bakıcılarının av yarışı "Sayat"

Her yıl bu mevsimde kartal bakıcılarının av düzenlediğini bilen Slovak fotoğrafçı Milan Krasula (30) bu anı yakalamak için o bölgeye kamp kurdu. Hiçbir anı kaçırmak istemeyen Krasula 4 gün boyunca bekledi. Böyle etkinliklerde iyi bir kare yakalamak için şansın da yanında olması gerektiğini bilen Krasula sabırlıydı.

Krasula o ölümsüz anı nasıl yakaladığını şu şekilde anlattı: İyi bir fotoğraf yakalamak için kendime uygun bir yer seçtim. Bir saatten fazla aynı yerde bekliyordum. Aniden küçük bir geyik yavrusunun bulunduğu yerden çıkıp koştuğunu gördüm. Bu arada bir bakıcı kartalını elinden bıraktı. Benden yaklaşık 200 metre uzaklıktaydı. Bakıcı geyiğin koştuğunu görererk kartalı salmadı. Başka hayvanlar için onu bırakmıştı. Ancak kartal geyiği gördü ve onun üzerine doğru uçmaya başladı. Üzerime doğru geliyorlardı. Ben ise durmadan fotoğraf çekiyordum. Kartal geyiğe bir hamle yaptı ama onu yakalamadı. Geyik kartalın elinden kurtulmayı başardı. Ama ben de çok güzel bir ana tanık olmuştum.

Kazakistan'da milli bir spor olarak kabul edilen Sayat yani kartallarla avlanma yıllardır süren bir gelenek.





Milliyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)