Sınav Yapamayan Bakanlık


Sınav Yapamayan Bakanlık

Milli Eğitim Bakanlığı, ortaöğretim kurumlarına öğrenci yerleştirme için yapılan, adı 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı’nda Seviye Belirleme Sınavı (SBS), 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı’nda Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) olarak değiştirilen sınavlardaki şaibelere son veremedi.

CHP İstanbul Milletvekili Aydın Ayaydın, sonuncusu geçen yıl yapılan SBS’de, Almanca ve Fransızca testlerinden sınava giren öğrencilerin puanlarının hesaplanmasında yanlışlık olduğunu iddia etti. İtiraz bakanlık tarafından kabul edildi. Sınava giren öğrencilerin puanları yeniden hesaplandı.

Aydın Ayaydın’ın sadece yabancı dil testlerine giren öğrencilerinin puanlarının değil de sınavlara giren tüm öğrencilerin sıralamasının yeniden yapılması talebi, bakanlık tarafından kabul görmedi.

Bunun üzerine Aydın Ayaydın Av. Ceylan Türkoğlu’na vekalet vererek, Ankara 18. İdare Mahkemesi’ne yürütmeyi durdurma istemli dava açtı.

Mahkeme Milli Eğitim Bakanlığı’nın da savunmasını alarak 10.01.2014 tarihinde, SBS sonuçlarının yeniden hesaplanması kararı verdi. Bakanlık 15.01.2014 tarihinde kararı tebliğ etti.

Önce bakanlık yetkilileri, ardından bakan, sanki söylenecekler mahkemeye bildirilmemiş gibi, mahkeme kararını eleştirmeye ve kararı ‘’hukuki bulmuyoruz ‘’ diyerek kamuoyuna şikayet şekline dönüştürdüler.
Yabancı dil testinden sınava girenlerin sayısının azlığı ardına saklanarak, yüz binlerce öğrencinin huzurunun bozulduğu savını ileri sürdüler.

Kısaca; sınava giren tüm öğrencilerin puan sıralamasını yapmamakta direnen bakanlık, nerdeyse kendilerini masum, kararı veren mahkemeyi suçlu göstermeye çalıştı.

Yanlış hesaplama sonucu; istediği Anadolu lisesine giremeyen, Anadolu lisesi yerine meslek lisesine, meslek lisesi yerine, imam hatip lisesine veya örgün öğretime devam etmek isteyip de açık öğretim lisesine devam zorunda bırakılan öğrencilerin (sayısı 1 olsa bile) yaşadığı mağduriyet, sizin bu söyleminizle giderilmiş mi oluyor?

Mahkemenin vermiş olduğu karar, öğrencilerin yaşadığı sıkıntıyı ortadan kaldırmaz. Ama; haksızlığı önler.
Yapılması gereken, hukukçuya hukuk öğretmek değil de, göreviniz olan sınavları doğru dürüst yapmaktır.
Doğru olan; alınan karara itiraz etmek yerine, kazanılmış hakka dokunmadan, hakkı yenenlerin, hak ettikleri okullara kaydını yapmadır.

Yaptığınız hatadan ders çıkartıp, kendinize çeki düzen verdiniz de diyemiyorum.

Aralık ayında yapılan TEOG Sınavında, 1 matematik, 2 fen ve teknoloji bilgisi sorusu yanlıştı. Bunu siz de kabul ettiniz.

Doğal olarak sorular iptal edildi. Puanlama matematikten 19, fen ve teknoloji bilgisinden 18 soru üzerinden yapıldı. Böylece matematikten her yanlış soru için 5.26, fen ve teknoloji bilgisinden 5.55 puan düşüldü.
Mazeretleri olan öğrenciler için yapılan telafi sınavında yanlış soru olmadığı için; yaptıkları her yanlış soru için 5.00 puan düşüldü.

Bu durumda zamanında sınava giren öğrencilere haksızlık yapılmış olmuyor mu? Homurtularınızı işitir gibiyim. Suçlu tabi ki siz olamazsınız(!)

Sizin yaptığınız yanlışlığın olumsuz etkisini, çocukluğunu ve gençliğini yaşayamayan çocuklarımızın çekmesi, size göre doğal. Yaptığınız açıklamalarla, bunu bir hak olarak gördüğünüz anlaşılıyor.

Osman Gazi Oktay
Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)