Ulusal Eğitim Dayanışması

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi, 28 Şubat 2014 Cuma akşamı, Alsancak Can Yücel Sokak No:14’teki Filika Restoran’da dayanışma yemeği düzenledi.

Dayanışma etkinliğine, Disk Sosyal İş Sendikası İzmir Şube Başkanı Müfit Ereş, Eğitim İş 1 No’lu Şube Sekreteri Osman Taşkın, Sayman Vahit Kaya, Eğitim İş 3 No’lu Şube Başkanı Hüseyin Çalışkan, Sekreter Musa Şen, TESUD Bornova Şube Başkanı Çetin Köker, İzmir Bal-Göç Yönetim Kurulu Üyesi Kamuran Gencer, Güzelbahçe Tema Temsilcisi Mustafa Polat, İP İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Adayı Hüseyin Tugay şen, İP Konak Belediyesi Başkan Adayı Bülent Karagöz, İP Karşıyaka Belediyesi Başkan Adayı İrfan Erol, İP Bornova Belediyesi Başkan Adayı ve Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Kurucu Üyesi Erdoğan Özer, CHP Karabağlar Belediyesi Meclis Üyesi Adayı Kadir Dalgıç, Konak Çankaya Mahallesi Muhtar Adayı Neşe Şermeti, İzmir İP İzmir İl Başkanı Hasan Ali Kızılırmak, Sayman Sinan Gözek, İP Gaziemir İlçe Başkanı Cumhur Işık Atabay, İP Çiğli İlçe Başkanı Sevim Bircan, Ergenekon Örgütü silahlı yapılanması müştekisi olarak gözaltına alınıp, 40 ay tutukluluk sonrası serbest bırakılan Ege Üniversitesi Hastanesi Eski Müdürü Nevzat Kaya, Sümerbank Direniş Komitesinden Kemal Kasar ve Seval Oskan ve Değişim Optik Sahibi Tamer Emir, Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce’nin kadınların meslek edinmesi amacıyla açtığı kursun öğretmeni Şafak Kaptan,(1yıldır devam eden kurstan 38 kadın ağ örmesini öğrendi. Aile bütçesine katkı sunmaktalar.), Karabağlar Belediyesi Kurslar Müdürü Ömer Ökten katılarak, dayanışmaya katkı sundu.

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı Osman Gazi Oktay kendileriyle dayanışma içinde bulunan kurum ve kuruluşların temsilcilerine teşekkürle başladığı konuşmasını, AKP hükümetinin ardı ardına çıkardığı yasa ve yönetmeliklerle ‘’Eğitim Birliği’’ni ortadan kaldırdığını, meclise getirilen tasarıyla, her ilde ayrı eğitim vermenin yolunun açıldığını vurguladı. Eğitimin Türkiye’de yaşayan herkesin sorunu olduğunu, ulusal eğitim mücadelesinde tüm demokratik kitle örgütlerine görev düştüğünü belirterek konuşmasını sonlandırdı.
Başkan Yardımcısı İbrahim Dönmez ‘’ Aslında bugün tarih 3 Mart. Yemek zorunluluktan bugün yapıldı. Biz Cumhuriyeti var eden ‘’3 Devrim Yasalarına’’ sahip çıkmak için varız. Mücadelemiz ulusal eğitim uygulanıncaya dek sürecektir ‘’ dedi.

Seramik sanatçısı Hümeyra Bezciler’in gece için hazırladığı karanlıktan aydınlığa çıkışı betimleyen özgün çalışması açık arttırmaya çıkarıldı. Eserin sahibi Sosyal İş Sendikası oldu. Şube Başkanı Müfit Ereş, ‘’ Bu eser zorlu bir süreçten geçen emekçilerin aydınlığa çıkışının simgesi olarak, örgütümüzün duvarını süsleyecektir’’ diyerek eseri Hümeyra Bezciler’den aldı.

Ulusal Eğitim Derneği Kurucu Başkanı Doç. Dr. Mustafa Kozan ve Osman Gazi Oktay öncesi şube başkanı Hasan Özlemin Yılmaz’ın hazır bulunduğu gecede ‘’Demokrasinin Temel İlkeleri’’ kitabını yazarak İzmir şubeye (100 adet) bağışlayan Mustafa Kozan, kitaplarını imzaladı.

Gecede binanın konumu nedeniyle içeride ve dışarıda oturmak zorunda kalan konukların, birlikte türküler söylemesiyle hoş bir şekilde son buldu.








Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)