Mücadele Kızışıyor!








Mücadele Kızışıyor!

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi, 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı’nın başlaması nedeniyle; Salepçioğlu İşhanı K:3 No:302 Kemeraltı adresindeki dernek binasında demokratik kitle örgütü temsilcileriyle buluştu.
Etkinliğe, Birleşik Kamu İş’e bağlı Büro İş Sendikası Genel Sekreteri Hasan Şenkaya, Tüm Sağlık Der Genel Başkanı Hasan Fehmi Mavi, Eğitim İş 1 No’lu Şube Başkanı Bülent Turan, Büro İş İzmir Şubesi Başkanı Soner Sönmez, Disk Emekli Sen Bornova Şubesi Başkanı Mehmet Düşünceli, Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı İzmir Şubesi Başkanı Satılmış Pekgöz, İzmir Platformu Başkanı Ahmet Gürel, Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Danışma Kurulu üyeleri Refik Uğur, Nur Benlioğlu, Neşe Şermeti ve TOBAV İzmir Şubesi Eski Başkanı İsmail Bilen katıldı.

Dernek yönetim kurulu üyesi İbrahim Dönmez’in insan ilişkilerinde içtenliğin kaybolduğunu, zorlu mücadeleleri başarıyla taçlandırmak için; 1980 öncesinde olduğu gibi insan sıcaklığına gereksinim duyulduğunu belirten sunusu ve okuduğu şiirin ardından, açış konuşmasını yapması için sözü Osman Gazi Oktay’a bıraktı.

Oktay, eğitimin sancılı başladığını, halen öğretmen atamalarının yapılmadığını, öğrencilerin istemediği halde imam hatiplere yönlendirildiğini, bu okullardaki öğrenci sayısının 2 yılda %70 arttığını, hepsinden önemlisi Anayasa’daki öğrenim özgürlüğü hakkının çiğnendiğini, öğrencilerin zorunlu olarak açık öğretim liselerine gönderilerek örgün öğretim dışına çıkarıldığını belirtti. ‘’Büyük hedeflere büyük güçlerle ulaşılır. Ayrılıkları bir kenara koyarak, ortak mücadele edelim’’ dedi.

Hasan Şenkaya, ‘’Önümüzdeki dönemde mücadele kızışacak. Safları sıklaştırmamız gerekiyor’’ dedi.

Hasan Fehmi Mavi, ‘’Halkın karşısına dikilen bütün güçler yıkılmıştır. Emperyalizm ve işbirlikçilerini de aynı son beklemektedir. Mustafa Kemal’in verdiği gibi bir mücadele bizi beklemektedir. Hiç karamsar değiliz’’ dedi.

Atatürk portreleri yapan Ressam Nur Benlioğlu, Atatürk için yazdığı şiirini seslendirdi.

Nur Benlioğlu’nun sanat müziği korosundan arkadaşları İsa Akgöl ve Gülay Özçelik, birlikte seslendirdikleri Atatürk’ün sevdiği şarkılarla katılanların gönlünde taht kurdular.

Verilen kokteylin ardından sohbet gelişti. Katılımcılar geç vakte kadar dernekten ayrılamadı.



Haber ve fotoğraf : Osman Gazi OKTAY

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)