Çalmak - Çalışmak



Çalmış ama Çalışmış!
Evinize birkaç adayın içinden seçip
Yeni bir yardımcı aldınız,
3 gün, 5 gün, 1 ay
her şey çok güzel,
eviniz daima pırıl pırıl misler gibi,
bozuk musluklar bile tamir ediliyor,
bahçe rengarenk çiçeklerle bezeniyor,
çamaşırlarınız bulaşıklarınız tertemiz,
ütüleriniz jilet gibi,
akşam yemeklerinde dünya mutfaklarından seçmeler,
yardımcınız çok çalışkan,
çok becerikli,
keyfinize diyecek yok,
çünkü doğru tercih yapmışsınız.

Bir sabah siz her günkü gibi,
işe gitmek için evinizden çıkıyorsunuz,
arkanızdan yardımcınız,
evde ne kadar değerli eşyanız varsa toparlıyor,
bir araca yüklüyor,
son olarak çıkmadan önce,
masanın üzerine ufak birde not iliştiriyor,

“Rabbim sizden razı olsun”.

akşam eşiniz yorgun argın eve geliyor,
yardımcıyı arıyor,
yardımcının yerinde yeller esiyor,
O arada masanın üzerindeki notu görüyor,

“Rabbim sizden razı olsun”.

Hemen değerli neyiniz varsa aramaya başlıyor,
Gümüşleriniz yok,
Kasanız açılmış,
Hisse senetleriniz yok,
Koleksiyonlar yok,
Paralarınız mücevherleriniz yok,
Tablolarınız yok,

Panikle telefona sarılıp sizi arıyor.

Hayatım yeni yardımcımız var ya,
Hani çok temiz çok çalışkan çok becerikli,
evde yapılması gereken bütün işleri,
lezzetli yemekleri,
hatta tamir işlerini bile yapan.

Ya kısa kes,
“Zaten biz onu bu işleri yapsın diye seçmedik mi?”

Şey hayatım,
Yardımcımız,
Giderken yanında,
Gümüşlerimizi hisse senetlerimizi ,
Değerli tablolarımızı koleksiyonlarımızı,
Paralarımızı mücevherlerimizi de,
Götürmüş.

Sen ne diyorsun,
Gümüşler tablolar
Mücevherler koleksiyonlar,
Atalarımızdan kalmıştı,
Hisse senetleri paralar,
Dedelerimizin babalarımızın bizim,
80 yıllık birikimimizdi.

hayatım,
Çaldı ama,
Çok temizdi çok çalıştı çok becerdi,
Çok güzel yemekler yaptı.
Giderken,
“Rabbim sizden razı olsun.” Dedi.

Atalarımızdan kalmıştı diyorum,
Dedelerimizden kalmıştı diyorum,
Babalarımızdan kalmıştı diyorum,
Bizim emeklerimizdi diyorum.

“geçmişimizdi geleceğimizdi diyorum
Geçmişimizi geleceğimizi çalmış diyorum”

hayatım,
Çaldı ama,
Çok temizdi çok çalıştı çok becerdi,
Çok güzel yemekler yaptı.
Giderken,
“Rabbim sizden razı olsun.” Dedi.

Ya sabır ya sabır
“çalmış ama çalışmış”

“sanki onun çaldıklarını,
Atalarımız,
Dedelerimiz,
Babalarımız,
Biz,
Yan gelip yatarak,
Çalarak yaptık”

“Ulan senide çalışkan yardımcını da deyip ,
Çekip gideceğimde,
Nereye gidiyorsun,
Bu güzel kutsal yuva bize,
Atalarımızdan emanet.”

Aydın KOCA 
Kemalin Aydın
koca1907@yahoo.com.tr

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)