Kooperatifçiliğin Kalkınmadaki Önemi!


Medya Kooperatifi olarak İzmir’de kuruluşunu tamamlayıp, ilk genel kurulunu yapan Medya Kooperatifi, Hasat Türk adını verdiği haftalık gazetesinin 14. sayısını da yayımladı.

Dünya Kooperatifçilik Günü’nü unutmayan Medya Koop. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Feyzi Önder Konferans Salonu’nda ‘’Kooperatifçiliğin Ulusal Ekonomi İçindeki, Stratejik Konumu’’ konulu panel düzenledi.

Konuşmacıları, Prof. Dr Murad Yercan, Tariş Zeytin A.Ş. Strateji Geliştirme Koordinatörü Dr. Hakkı Çetin, Köy Koop. İzmir Başkan Yardımcısı Neptun Soyer, Koru Mutuel Sigorta Pazarlama Müdürü Seçil Aksoy ve Bursa Çağdaş Eğitim Kooperatifi Yönetim Kurulu Üyesi Fehmi Enginalp olan paneli, Medya Koop. Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Uğural yönetti.

Açış konuşmasını, Tire Süt Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Eskiyörük ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İzmir İl Müdürü Ahmet Güldal’ın yaptığı toplantı sonunda, ‘’Türkiye Tarımsız, Tarım Kooperatifsiz Olamaz’’ diyen, kooperatifçiliğe önemli katkıları olan Prof. Dr. Ayhan Çıkın’a ve Ege Üniversitesi Ziraat fakültesi Dekanı Prof. Dr. Akın Olgun’a plaket verildi.

Toplantı sonrası, İzmir’de bir eğitim kooperatifi kurulması için çalışmalar yürüten heyet, Bursa Çağdaş Eğitim Kooperatifi Yönetim Kurulu Üyesi Fehmi Enginalp ile görüşerek, tecrübelerinden yararlandı. İ

zmir gibi aydın bir kentte bugüne kadar yoksul ve zeki çocukları okutacak bir eğitim kooperatifi kurulmamış olmasını eksiklik olarak değerlendiren Enginalp, Bursa’da kurmuş oldukları kız yurdu, anaokulu, ilkokul, ortaokul ve 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı’nda hizmete girecek olan liselerini görmeleri için, İzmir eğitim kooperatifi yürütme üyelerini davet etti.




Haber : Osman Gazi OKTAY

Fotoğraf : Erdem AK

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)