Eğitim-Bir-Sen, MEB’in hazırladığı müfredat taslağını da beğenmedi
Pazar, Ocak 29, 2017
Milli eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yetkili sendikası Eğitim-Bir-Sen, MEB’in hazırladığı müfredat taslağını da beğenmedi.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin ortaokul ve lise müfredatlarından çıkarılması talebi ile tartışma yaratan Milli eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yetkili sendikası Eğitim-Bir-Sen, MEB’in hazırladığı müfredat taslağını da beğenmedi.
Eğitim-Bir-Sen, hazırladığı yeni müfredat taslağı raporunda ilginç ifadelere yer verdi. Daha önceki raporunda ortaokul ve liselerin öğretim programından inkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinin kaldırılmasını isteyen Eğitim-Bir-Sen, “Atatürk inkılaplarının bir çoğu, düşünce ve kanaat hürriyetinin, düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetinin, din ve vicdan hürriyetinin, örgütlenme ve eğitim hakkının ihlalidir. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük ders programında yer alan Atatürk ilkelerinden bazıları günümüzde geçerliliği kalmadığı halde derslerde anlatılmaya devam etmektedir. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi, ortaokul ve lisede müfredattan çıkarılmalıdır. Din ve ahlak eğitimi, 1. sınıftan itibaren verilmelidir” demişti. Sendika dün yayımladığı raporda ise şunları kaydetti:
‘Aynen duruyor’
“T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde eski programda amaç olarak tanımlanan 14 husus hemen hemen aynı ifadelerle yeni programda da yer almaktadır. Taslak programlarda, beklentileri karşılayacak bir değişiklik bulunmamaktadır. Öğretim programlarında, eğitim içeriği, aktarılan değerler konusunda pek bir değişiklik yaşanmamıştır. Eğitim-Bir-Sen’in öteden beri talep ettiği üzere, çoğulcu, farklılıklara izin ve imkân veren, daha empatik ve eleştirel bir tarih anlayışı, toplumsal taleplere duyarlı, tarihi ve kültürü ile barışık bir müfredatın oluşturulduğunu söylemek güçtür. Bu anlamıyla müfredattaki değişim daha çok şekli olmuştur. Zaten ciddi bir değişim yaşanmayacağı, Bakan Yılmaz’ın açıklamalarında ve sonraki günlerde bakanlık tarafından kamuoyuna yapılan açıklamalarda görülmüştür.”
Türklerin tarihi ve kültürü ile daha barışık bir müfredatın hazırlanmadığı savunulan raporda, “Eğitim-Bir-Sen olarak, baskıcı, aşırı ideolojik, tek tipçi ve farklılıklara izin vermeyen bir eğitim sistemi yerine; öğrencilerimizin kendi değerleriyle barışık yetişmesini istiyoruz. Maalesef taslak programlar bu talepleri karşılamaktan uzaktır. Müfredat reformunun tanıtımında, ‘Beyaz Kitap’a atıfta bulunulması ve söz konusu kitabın belli bir ideolojinin öğretilmesinde temel olarak alındığının ifade edilmesi, müfredatlarda bir ilerlemenin olmadığının/olmayacağının göstergesidir. Biz, Atatürk’ün efsanelerden, mitlerden ve tarihsel yanlışlardan arınmış bir şekilde, tarihsel gerçeklere uygun olarak öğretilmesinden yanayız” denildi.
Din dersinin 1. sınıftan itibaren verilmesini isteyen sendikanın rporunda, “Atatürk’ün tarihsel gerçeklere uygun öğretilmesinden yanayız” denildi.