Nitelikli İnsan Yetiştiriniz...

Ulusal Eğitim Derneği Genel Merkez 8. Olağan Genel Kurulu, dernek toplantı salonunda yapıldı.

Ayhan Sarıhan’ın divan başkanlığında toplanan genel kurulda; çalışma raporunu Genel Başkan Nazım Mutlu sundu.

Eğitimde son 2 yılda dincileştirme ve özelleştirme çalışmalarının yoğunlaştığına dikkat çeken Mutlu, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın, politika belirleyen değil de başkalarının belirlediği politikaların’’İcracısı’’ konumuna geldiğini, eğitimde; Cumhuriyet’in dayandığı Öğretim Birliği, laik ve karma eğitim, bağımsızlık, bilimsellik, aydın yurttaş yetiştirme gibi temel değerlere savaş açıldığını, orta ve yüksek öğretime öğrenci yerleştirme sınav sistemlerini, bir hazırlık yapılamadan değiştirerek, öğrenci ve velilerimizin yapacağını bilemez duruma düşürüldüğünü, ülkemizde Suriyeli öğrenci sayısının 500 bine, eğitim dışında kalanların sayısının 1 milyona ulaştığını, PISA ve TIMSS gibi öğrenci değerlendirme sınavlarında, öğrenci başarısının son sıralarda yer aldığını, 400 bin ataması yapılmayan öğretmen varken 70 bin ücretli öğretmen çalıştırıldığını belirtti. ‘’Kısaca MEB nitelikli insan yetiştirme dışında, yapılmaması gereken ne varsa yapmıştır.’’ dedi.

Denetim Kurulu raporunu Saim Açıkgöz, Onur Kurulu raporunu 16, 22 Dönem Milletvekili Mustafa Gazalcı okudu. Raporlar hakkında lehte ve aleyhte yapılan konuşmalar ardından yapılan oylamada tüm raporlar oybirliğiyle aklandı.

Tek liste ile gidilen seçimde;

Yönetim Kurulu

1-Nazım Mutlu

2-Aydın Karataş

3-Birsen Sürmeli

4-Mustafa Pala

5-Şule Uncu

6-Nilgün Ozan

7-Erdem Cömert

Denetim Kurulu

1-Saim Açıkgöz

2-Mehmet Budak

3-Firdevs Kıral

Onur Kurulu

1-Prof. Dr. Cahit Kavcar

2- Mustafa Gazalcı

3-Ayhan Sarıhan’dan oluştu.

Dilek ve öneriler maddesinde; İsparta şube başkanı Mustafa Özyürek ve İzmir şube başkanı Osman Gazi Oktay şubeleri hakkında bilgilendirme yapıp, yeni yönetime önerilerini ilettiler. Kurucu ve Onursal Genel Başkan Zeki Sarıhan da yeni yönetimi kutlayıp, beklentilerini açıkladı.





Haber : Osman Gazi OKTAY

Fotoğraf : Aydın KARATAŞ

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)