CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, 'Özür yetmez'

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, dün Başbakan Erdoğan'ın "Dersim"de yaşanan katliamla ilgili özür dilemesinin ardından bugün açıklama yaptı.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu İstanbul Kozyatağı Kültür Merkezi'nde konuşma yaptı. Kılıçdaroğlu'nun konuşmasından satır başları şöyle:

Tarihle yüzleşmenin samimi olması lazım. Günlük politikaların dışında olması lazım. Daha sonra Dersim olayları gündeme geldi. Ben Hürriyet gazetesine bir açıklama yaptım. Devletin devamlılığı açısından senin özür dilemen lazım.

Ama özür dilemen yetmez. Devletin arşivlerini açacaksın. Niye devletin arşivlerini açmıyorsun? Ozaman tarihçilerde yorum yaparlar bizler de neler olduğunu öğrenmiş oluruz. Dersim'in acısından yola çıkarak başka şeyler planlıyorlar. Dersim sürgünleri vardır. O sürgünlerin de arşivlerinin açıklanması lazım. Ben o defterleri istedim vermediler. O dönemde sürgün edilenlerin elinden toprakları alındı. O toprakları da bugün geri vermen gerekir. Şimdi bekliyorum Dersim'in arşivleri açıklansın. O topraklar da bugünkü ailelere iadesi yapılsın.

Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)