Ülker’in 1 Nisan’a özel hazırladığı ‘kardeşlik’ temalı reklam filmi, iktidara ‘kumpas’ olarak yansıtıldı.
Ülker, 1 Nisan’a özel olarak kardeşler arasındaki şakaları konu aldığı bir reklam filmi yayınladı. Filmde küçük kardeşlerin büyüklerinden şaka yoluyla ‘intikam’ alışı konu ediliyor, “Zordur kardeş hayatı, şimdi hesaplaşma zamanı” deniyordu.
Reklam filminin yayınlanmasının ardından Ülker bir anda hedef haline getirildi. ‘Küçük kardeş’ temasını Gülen Cemaati’ne yoran kimi sosyal medya kullanıcıları, Ülker’in yeni bir darbeyi ima ettiğini savundu. Öyle ki reklamın nasıl subliminal mesajlar içerdiğine yönelik onlarca video hazırlandı.
Ülker’den zorunlu açıklama geldi
En sonunda firma Twitter üzerinden bir açıklama yapmak zorunda kaldı. Ülker, reklamın aile bireyleri ve özellikle kardeşler arasındaki tatlı rekabeti konu aldığını, masum bir şaka günü reklamı olduğunu açıklamak zorunda kaldı.
Kamuoyuna duyurulur. pic.twitter.com/ChFSgaol15— Ülker (@Ulker) 1 Nisan 2017
Ardından 1 Nisan için hazırlanmış video yayınlandı
İşte kampanyanın aslı, nasıl saptırmışlar hayret, gerekli tedbir alınacak. pic.twitter.com/rXs38CE49w— Ülker (@Ulker) 31 Mart 2017
Ülker’in sahibi Murat Ülker de, Twitter hesabından bir açıklama yaparak, “Kumpası kuranlar hak ettiklerini bulacaklar” diye yazdı.
Yurtdışındayım.Şimdi duydum.Haber verenlere teşekkürler.Kumpası kuranlar hakettiklerini bulacaklar.Milletimizin yanındayız.— Murat Ülker (@MU_ULKER) 31 Mart 2017
AKP’li vekil: Soruşturma başlatıldı
AKP İstanbul Milletvekili Metin Külünk, reklam filmi hakkında soruşturma başlatıldığını öne sürdü.
Külünk, “O aşağılık reklam İÇİN emin olunuz YARGI HAREKETE GEÇECEK VE İNCELEME BAŞLATILACAK KARDEŞLERİM. Adalete hesap verecekler” diye yazdı.
Reklam filmi için İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma ve inceleme başlattı— Metin KÜLÜNK (@mkulunk) 31 Mart 2017