Demirel darbeleri anlatacak


Darbe Komisyonu Başkanı Nimet Baş, komisyonun darbe dönemlerinde başbakan ve cumhurbaşkanı olarak görev yapan Süleyman Demirel'i dinleyeceğini açıkladı.

Meclis Darbe Komisyonu Başkanı Nimet Baş, TBMM'de basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bir basın mensubunun, "9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in komisyonda dinleneceği doğru mu?" sorusuna Baş, şu yanıtı verdi: "Şu anda verilmiş bir karar yok, ben sadece Süleyman Demirel ile ilgili olarak 1971 muhtırasında dönemin Başbakanı'dır, 80'de Başbakan'dır, 28 Şubat sürecinin Cumhurbaşkanı'dır elbette tanıklığı çok önemlidir. Kendisinin bu konudaki görüşlerini almak, dinlemek gerekiyor diye düşünüyorum dedim ama verilmiş bir karar söz konusu değil. Kararlarımızı verdikçe sözcümüz kanalıyla sizlerle paylaşacağız."

"27 Nisan muhtırasının araştırılması da tartışmalardan sonra kabul edildi" sözü üzerine de Baş, "Tartışmalardan sonra kabul edilmedi o hep kabul edilmişti. Geçmişti zabıtlarımıza, tutanaklarımız mevcut. Farklı bir şekilde yansıtıldığını düşünüyorum" dedi. Baş, şöyle devam etti: "27 Nisan e-muhtıradır dedik ama sonuçları itibarıyla siyasal ve hukuki anlamda hükümetin dik ve dirayetli duruşuyla sonuçlarının gerçekleşmesi anlamında duruşu itibarıyla akim kalmıştır dedik. Ama bu araştırma konusu olmasın demedik sadece Meclis'te komisyonumuzun aritmetiği açısından üç tane alt komisyon kurabiliyorduk, bu alt komisyonları da biz 28 Şubat, 71 muhtırası ve 60 ihtilali ve 80 ihtilali olmak üzere üç ayrı alt komisyon kurduk. 27 Nisan e-muhtırasını da 28 Şubat sürecinin devamı olarak incelenmesi gereken bir husus olduğunu kayda geçtik. Dolayısıyla burada bir ihtilaf yoktu. Ama benim orada yaptığım şu oldu; bunun ismen tekrar geçmesini mi istiyorsunuz diye itiraz eden üyelerimize sorduk, evet dedikleri zaman da tamam o zaman, bunu ismen tekrar geçirelim dedik. Benim burada yaptığım açıkçası minarenin tekrar ip atmak suretiyle düzeldi mi, düzelttik demesi yani Mimar Sinan'ın durumu oldu."

"CHP altında kalır şeklinde bir ifade kullandığınız gazetelere yansıdı, ne diyorsunuz?" sorusuna Baş, "Ben kendi aramızda yaptığımız iç toplantılardaki tartışmaları kamuoyuyla paylaşmıyorum" yanıtını verdi. "Yaşar Büyükanıt'ı da görüşecek misiniz?" sorusuna ise Baş, yanıt vermedi.

ANKA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)