Cemaat propagandasına Valilik onayı

Adsız

Nurcu vakıf valilik onayıyla okullara girdi. Antalya Valiliği, Akdeniz Kültür ve Eğitim Vakfı’nın okullarda seminerler düzenlemesine olur verdi. Seminerlerde ise cemaatin propagandası yapılacak.

ALİ CEMAL KARABUDAK- Nur cemaati vakıflarından Akdeniz Kültür ve Eğitim Vakfı, okullarda seminer düzenlemek için Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü’ne başvurdu. Amaçlarının öğrencileri toplumsal hayata hazırlamak olduğunu iddia eden vakıf, psikolojik ve manevi değerleri yükseltici konferans ve seminer düzenleyeceğini belirtti. Başvuruyu inceleyen İl Milli Eğitim Müdürü Osman Nuri Gülay, Antalya ve ilçelerinde tüm okullarda düzenlenmek istenen ve Nur cemaatinin propagandasını içeren konuların yer aldığı seminerlerin yapılmasına “Sakıncası yoktur” diyerek onay verdi.

EĞİTİMCİLER ‘NURLU’

Antalya Vali Yardımcısı Turan Eren’den “Olur” alan seminer, 2012-2013 öğretim yılında Antalya’daki tüm okullarda verilmeye başlandı.

Seminerde eğitim verenler arasında “Risale- Nur ışığında çocuk eğitimi” ve “Kendini arayan genç” gibi
Said-i Nursi’nin medrese eğitimi hayalini anlatan kitapları bulunan Akdeniz Kültür ve Eğitim Vakfı Başkanı İdris Görmez’in yanı sıra imam hatip lisesi müdürleri, ilahiyatçılar ve bir de müftü bulunuyor.

CEMAAT PROPAGANDASI YAPACAKLAR

20 maddeden oluşan konferans ve seminerin konu başlıkları ise öğrencilere ne tür bir eğitimin verildiğini gözler önüne seriyor. Eğitim semineri adı altında öğrencilere anlatılan bazı konu başlıkları şöyle:

Eğitim Konularından Bazıları ise şöyle:

* Bilim ve din ilişkisi, eğitim-öğretimde başarının sırları
* Gençliği bekleyen tehlikeler ve çözüm önerileri
* İnancın bireysel ve toplumsal hayata etkileri
* İnsanın tanımı ve onu mutlu eden unsurlar
* Ahlaki ve manevi değerler
* Allah’a ve ahirete imanın, insanın psikolojik ve sosyolojik yapısına etkisi
* Kadere imanın, insanın şahsi ve sosyal yaşayışına tesiri.
* Ölüm de hayat gibi nimettir.
* Hasatlakı ve musibetlerin hikmetli yönleri…

EĞİTİM-İŞ: ÇOCUKLARIN AKLI KARIŞACAK

Eğitim İş Sendikası Antalya Şube Başkanı Mehmet Balık ise, okullarda düzenlenen seminerle ilgili bir açıklama yaparak, “Öğrencilerimizin mecbur tutulduğu bu konferans ve seminer başlıklarının bilimsel dayanağı yoktur. Ergenlik ve gelişim çağındaki gençlerimizin böyle gereksiz konularla zihinlerinin karıştırılmasının eğitim açısından uygun olmadığı bilinen bir gerçektir” dedi.



Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)