Akıl ve Umudun Gözleri Köy Enstitüleri

Akıl ve Umudun Gözleri Köy Enstitüleri

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi, Tüm Sağlık Der Genel Merkezi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü, Köy enstitülerinin 73. kuruluş yıldönümü nedeniyle; Alsancak Tarihi Havagazı Fabrikası (A) Toplantı Salonu'nda '' Akıl ve Umudun Gözleri Köy Enstitüleri '' konulu panel düzenledi.

Konuşmacıları, anne babası köy enstitüsü mezunu olan Dr. Nebil Gürhanlı ve Eğitimci İbrahim Dönmez olan paneli, Av. Namık Kemal Güney yönetti.

Ziraat Marşı, ardından '' Köy Enstitülerinde Eskimeyen Resimler '' belgeseli izlendi.
Öğrenci Şeyda Başar, açış konuşmasını yapması için Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı Osman Gazi Oktay'ı davet etti.

Oktay konuşmasına, Bayrak Mitingi'nin olduğu ve İzmir Kitap Fuarı'nın açıldığı bir günde, yoğun trafiği aşarak solona gelenleri kutlayarak başladı. '' Köy Enstitüleri eğitim tarihimizin yüz akıdır. Alan ve meslek bilgisi donanımlı, halkını ve ülkesini seven, halkı aydınlatan öğretmenler yetiştirmesi nedeniyle, emperyalizmi ve işbirlikçilerini rahatsız etmesi nedeniyle kapatılmıştır '' dedi.

Şeyda Başar paneli yönetmesi için Av. Namık Kemal Güney'i davet etti.

Yönetici Güney, Dr. Serdar Küçükalioğlunu, sözleri kendine ait '' Meclise Çağrı '' şiirini okumaya davet etti. Şiir salondakilerin yoğun alkışıyla son buldu.
Namık Kemal Güney, konuşmasını yapması için İbrahim Dönmez'i davet etti.
Dönmez, '' Ben adeleti beni yetiştiren köy enstitüsü mezunu öğretmenden öğrendim. Meyvesi sebzesi bol olan bir köyde yetiştim. Öğretmenimiz okula getirilen meyveleri kendi çocuğu dahil tüm öğrencilere eşit olarak dağıtırdı. O zaman anlayamamıştım. Meğerse dağıttığı meyve değil adaletmiş. 6 yıl eğitim süresi olmasına rağmen yetiştirdiği 20 bine yakın eğitimci, Türkiye'nin çehresini değiştirmeye yetmiş, 73 yıl sonra bile adından bahsettirmeyi başarmıştır '' dedi.

Güney, babası öğretmen okulu mezunu Zehra Ünlü'ye, sözleri kendine ait şiirini okuması için davet etti. Ünlü, ''Papatya '' adlı şiirini okudu. Şiir salondakilerin beğenisini kazandı, Emekli Eğitimci Kazım Bozkurt sazıyla deyişler okudu.

Dr. Nebil Gürhanlı konuşmasına, anne babasının köy enstitüsü mezunu olması nedeniyle bisikleti, dikiş makinasını ve ayakkabıyı ilk kendilerinde gördüğünü, anne babasının bu aletleri köylüye tanıtarak üretimde kullanılmasına önderlik ettiklerini belirterek başladı. '' Köy enstitülerinden sadece öğretmen yetişmemiş, 2 bine yakın sağlıkçı da yetişmiştir. Bunlar Küba'da olduğu gibi köylünün sağlık hizmetlerini köylerde verdiler. Topluma her konuda önderlik ettiler. Köy enstitüleri kapanmamış olsaydı; ülke bu durumda olmazdı '' dedi.

Dr. Serdar Küçükalioglu sözü kendine ait '' Cumhuriyet Ağacı '', Zehra Ünlü Kendine ait '' Mustafa Kemal'e Ağıt '' şiirini okudu.

Panelin bitimi ardından izleyiciler, Atatürk posteri önünde ve salon dışında poz vererek, hoş duygularla ayrıldılar.









Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)