Eğitimde Kazanılmış Hak Geri Alınır Mı? - Kemalin Aydın



Eğitimde kazanılmış hak geri alınır mı?

Galatasaray Lisesi,
Kabataş Lisesi,
İstanbul Erkek Lisesi,
Kadıköy Anadolu Lisesi,
Cağaloğlu Anadolu Lisesi,
Vefa Lisesi,
Pertevniyal Lisesi,

Bunlar üst düzey eğitim veren,
Proje okulların bazıları,

Türkiye’de yeni eğitim gündemi,
Bu proje okulları,
Ve
Bu okullarda yapılan,
Öğretmen tayinleri,

Bu okullarda,
Eğitimi üst düzey yapan üç temel ayak vardır.
Birincisi bu okulların tarihten gelen köklü gelenekleri,
İkincisi bu okulları kazanan öğrencilerin başarı seviyesi,
Üçüncüsü yıllar içinde oluşan eğitim kadrolarının kalitesi.

Bugün tartıştığımız,
Başarılı eğitimin,
Üç temel ayağından birinin,
Kaliteli eğitim kadroları ayağının dağıtılması.

Eğitim kadrolarını dağıtmaya,
Herkes farklı gözle bakabilir,
Kimi siyasi bakar, kimi sosyal bakar,
Kimi cezalandırma der, kimi eğitimde iyileştirme der,
Kimi doğru der, kimi yanlış der,

Her zaman olduğu gibi bu sorununda,
En doğru cevabını zaman verecektir.

Ben bu dağıtmayı,
“Eğitimde kazanılmış hakların gasp edilmesi.”
Olarak görüyorum,

Neden mi?

Hepimiz biliriz,
Bu okullara,
Adresi uyanlar değil,
Parası olanlar değil,
Torpili olanlar değil,
Türkiye genelinde yapılan,
Lise yerleştirme sınavlarında,
En yüksek puanları almayı başaran,
Çocuklar girebilir,

Anlayacağın,
Tek ölçü bilgi seviyesidir.
Bu yüzden kazanılmış haktır,

Yüksek puanlara ulaşarak,
Bu okullara giren çocukların,

Aileleri,
Borç harç,
Çocuklarını yıllarca kurslara yolladı,
Özel dersler aldırdı,
Çocuklarının üzerlerine ciddi baskılar kurdu,
Adeta nefes aldırmadı,
Resmen,
Çocuklarına çocukluklarını yaşatmadı,

Kısaca,
Bu yüksek başarı için,
Çocuklar ve aileler,
Allah vergisi zekânın yanında,
Çok ciddi çabalar,
Çok ciddi özveriler,
Çok ciddi emekler verdi,

Sonuçta,
Bu liselere girerek,
Liselerin tarihten gelen geleneklerinin,
Bir parçası olmayı,
Liselerin kaliteli eğitim kadrolarından,
Faydalanmayı,

Çabalarıyla, özverileriyle, emekleriyle,
Sonuna kadar hak ettiler,
Bu yüzden kazanılmış haktır.

Bu uygulama,
Bu okulları kazanmış ve okuyan,
Çocukların ve ailelerin,
Sonuna kadar hak ettikleri,
Haklarından birini,
Kaliteli eğitim kadrolarından,
Faydalanma hakkını,
Ellerinden söküp alıyor,

Bu nedenle bu uygulama,
Açık açık kazanılmış hak ihlalidir,
“Eğitimde kazanılmış hakların gasp edilmesidir.”
Diyorum,

Ve
Bu adaletsizliğe sebep olanların,
Bir gün,
Adaletsiz davrandıkları çocuklardan,
Adalet beklemek zorunda kalmalarını,
Diliyorum,

Not:
Bu okullarda okuyan,
Yıllarca emek verip hazırlandıkları,
Hayatlarının en önemli sınavı,
Üniversite sınavına girecek,
Maalesef uygulamayla,
Motivasyonu çok bozulan,
12.sınıf öğrencilerine ve ailelerine,
Allah sabır versin,

Aydın KOCA
koca1907@yahoo.com.tr

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)