Aleviler ders kitaplarında "Bismişah" kavramının da açıklanmasını istedi


Aleviler ders kitaplarında "Bismillah" kavramı yanında "Bismişah" kavramının da açıklanmasını istedi.

Cem Vakfı'ndan yapılan yazılı açıklamada Milli Eğitim'in, bütün inançlara aynı mesafede olması gerektiği savunuldu.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan, 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygulamaya başlanacağı belirtilen yeni müfredatın, Vakıf tarafından incelendiği kaydedilen açıklamada İlk ve Ortaöğretim sınıfları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders müfredatında yapılan değişikler için tespit edilen önerilerden bazıları şöyle açıklandı:

"-İlkokul 4. Sınıftan itibaren Alevilikle ilgili bilgiler verilmeli.

-Bismillah kavramıyla birlikte Bismişah kavramı da açıklanmalı.

-’Camiiyi tanıyalım’ konusuna ‘Cem evini tanıyalım’ konusu da eklenmeli.

-’Namaz’ kavramının yanında ‘Cem’ kavramı da anlatılmalı.

-Dualara Ehlibeyt’ten dualar da eklenmeli.

-’Dini Bayramlar’ kısmına ‘Gadir Hum Bayramı’ da eklenmeli."

Cem Vakfı, değişiklik önerilerinin 31 Ocak salı günü İstanbul Taksim'deki The Marmara Oteli'nde saat 11.00'de düzenlenecek basın toplantısıyla açıklanacağını duyurdu.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)