BDP'li vekilin dövdüğü doktor mesleğini bırakıyor


Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) Van Milletvekili Özdal Üçer’in, trafik kazası geçiren eşi ve kızına bakmadığı iddiasıyla dövdüğü ve “faşistlikle” suçladığı Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi doktoru Oğuz Eroğlu “çocuğumun babasız büyümesini istemiyorum” dedi, milletvekilinin yakını ve sempatizanları tarafından tehdit edildiği için mesleğinden ayrılmaya karar verdiğini söyledi.

Dr. Eroğlu, doktor olan eşi ve 2 yaşındaki kızıyla birlikte Van’dan ayrılıp memleketi Trabzon’a geldi. Kendisinden çok eşi ve çocuğunun hedef olacağı için istifa kararı aldığını kaydetti. Depremden sonra daha rahat çalışabilmek çocuklarını bir araçla memleketlerine gönderip daha rahat çalışabilmek için çaba gösterdiğini anlatan Eroğlu, SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada, “Milletvekili Özdal Üçer’in ‘hastama iyi bakılmadığını düşünüp, kendimi kaybedip doktora saldırdım’ demek yerine kendisini faşistlikle suçlamasını hazmedemediğini, belirtti.

“Tehdit ediliyorum”
Milletvekilinin saldırısından sonra, BDP yetkilileri ve il başkanlığı tarafından “hayatımı tehdit edici bir şey yapılmayacağına ilişkin söz verildiğini” böyle bir olayın meydana gelmesinden üzüntü duyduklarını anlattıklarını kaydeden Dr. Oğuz Eroğlu, şunları söyledi:

“Görevimin başında beni darp eden milletvekili ve akrabaları veya yandaşları tarafından tehdit edilmekteyim. Her ne kadar BDP genel merkezi ve veya il başkanlığı yetkililerince tarafıma ‘bir kez daha hayatımı tehdit edici bir şey yapılamayacağına’ dair sözlü teminat verilmesine rağmen, bende 15-16 yaşındaki bir parti sempatizanı veya vekil akrabası tarafından öldürülmek istenmiyorum; tıpkı sevgili kardeşim Dr. Ersin Arslan gibi. İnşallah onun mekanı cennet olur.

İstifaya karar verdim
Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesinde meydana gelen darp ve hakaret olayı sonrası, göremediğim fiili desteğe bağlı mukaddes doktorluk mesleğini bırakma kararı aldım. Çünkü, çocuğumun babasız büyümesini istemiyorum. Kendimden çok eşim ve kızımın durumunu düşünüyorum. Uğradığım saldırıdan sonra beni arayıp hal-hatır soran, geçmiş olsun dileğinde bulunan büyüklü küçüklü tüm seven ve dostlarıma teşekkür ederim. Maalesef Acil Tıp uzmanı olarak mesleğimin kalan bölümünü yapacak fiziksel veya ruhsal gücü kendimde bulamamaktayım.

Fındık toplarım
Depremden beri gece-gündüz demeden çalışan, çocuğunu babaannnesine gönderen birine ‘senin ne kadar mecburi hizmetin kaldı?’ diye sormak ayıptır. Acil uzmanlığımdan aldığım 6 senelik yorucu ancak bir o kadarda keyif verici dönemi bırakıp kavun-karpuz satmak veya memleketimde fındık toplamak bana daha az stresli ve yorucu göründü. Bir doktor yada bir uzman doktor ne kadar uzun sürede yetişiyorsa da emeğini silmek ve onu yok etmek,mesleğinden soğutmak o kadar kısa sürüyor.

Faşist ve cemaatçilikle suçlayamaz
Milletvekili Özdal Üçer, beni faşist ve cemaatçi olarak değerlendiriyor. Baltayı taşa vurduğunun herhalde milletvekili de farkındadır. Ondan çok Van’da benim sevenim vardır. İddiaya girerim ki etnik farklılıkla bile düşünse ondan çok Kürt kökenli arkadaşım, ondan çok Türk arkadaşım, ondan çok Azeri kökenli arkadaşım vardır. O milletvekilinin kafasıyla bu memleket asla kurtulmaz, düzelmez. Milletvekili, namaz kıldığım için beni suçlayacak ve cemaatçi yapacaksa bundan hiç gocunmam. Ona değil, Allaha hesap vereceğim.”

Van’da zorunlu hizmetinin dolmasına 5,5 ay kala milletvekilinin saldırısına uğrayan, tehdit edildiği iddiasıyla Van’ı terk edip doktorluktan istifa kararı aldığını açıklayan Dr. Oğuz Eroğlu’nun durumu Sağlık Bakanlığı’nın da gündeminde. Bakanlık, Eroğlu’nun istifa etmesini engellemek için güvenlik nedeniyle görev yerini değiştirebileceği bildirildi. Daha önce da Hakkari’de tehdit edilen bir bayan doktorun görev yeri değiştirilmişti.

Saygı Öztürk
Sözcü

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)