“Ekmekçi dede”ye teşekkür plaketi

Adsız
1359539792

Ekmek israfını önlemek için çöpe atılanekmekleri toplayıp değerlendiren Hakkı Gökbulut’un bu çabası, Esnaf ve Sanatkarlar Derneği (ESDER) tarafından plaketle ödüllendirildi. ESDER Genel Başkanı Mahmut Çelikus, “Ekmekçi dede” olarak tanınan ve çöpe atılan ekmekleri toplayarak ekmek israfını önlemeye çalışan Hakkı Gökbulut’u atölyesinde ziyaret ederek, teşekkür plaketi verdi. Çelikus, gönüllü olarak sokaklardan topladığı ekmekleri büyükbaş hayvan yetiştiricilerine veren ve karşılığında aldığı sütü de ihtiyaç sahibi ailelere dağıtan Gökbulut’un örnek bir vatandaş olduğunu söyledi. Ekmek israfının korkunç boyutlara ulaştığına dikkati çeken Çelikus, “Biryılda çöpe atılan ekmek 2,1 milyar adet, bunun parasal karşılığı da 1,5 milyar lira. Bu parayla 80 hastane, 500 okul inşa edilebilir. Hakkı amcamız, ilerleyen yaşında bu konuya hassasiyet gösteriyor. Bu duyarlılığından dolayı ona teşekkür etmek için plaket takdim ettik.

“Sokakta yarım sigara bile göremiyorum, ekmeği nasıl atıyorlar”
Hem ekmeğe hürmetinden hem çocuklara gösterdiği sevgiden dolayı hem de bu güzel davranışıyla topluma örnek olduğu için tebrik ediyoruz” diye konuştu.Plaketi aldığı için çok mutlu olduğunu ifade eden Gökbulut ise “Ben kilometrelerce yürüyorum, sokaklarda yarım sigara bile göremiyorum. Sigarayı atmayıp ekmeği nasıl atıyorlar anlamıyorum” dedi. Yazın sahiplenilen kedilerin turizm sezonu bitince sokağa bırakıldığını anlatan Stam, bundan dolayı kış aylarında sokakta daha fazla kedi dolaştığını kaydetti.Martin Luther King Jr, ülkede yaşayan siyahilere toplumsal ve ekonomik haklarının tanınması çağrısında bulunmuştu.

Yeniçağ
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)