Reklam yatırımı yüzde 10 arttı


Türkiye’de reklam yatırımları yılın ilk 6 ayında, 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 10 oranında arttı.

Dünyada reklam yatırımlarının büyümesi ise yüzde 3 oldu.

REKLAMCILAR Derneği (RD) üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı. Toplam 2 milyar 644 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleşti.

YIL SONU BEKLENTİSİ

Yatırımların yüzde 58.29’unu televizyon, yüzde 22.48’ini basın, yüzde 8.89’unu dijital, yüzde 6.75’ini açıkhava, yüzde 2.46’sını radyo, yüzde 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu. Ajansların tahminlerine göre, 2013 yıl sonu itibarıyla reklam yatırımlarında yüzde 10’luk büyüme bekleniyor. Reklam yatırımlarının dünyada ilk 6 ayda yüzde 3 büyüdüğü; Avrupa dışındaki bölgelerde reklam yartırımlarının arttığı belirtildi.Türkiye’de TV ve gazete reklam yatırım payının tüm dünya ortalamasıyla benzer seviyede olduğu açıklandı.

GAZETELERDE ARTIŞ VAR

Gazetelerin reklam yatırımından elde ettiği net gelir ise son 3 yılda olduğu gibi 2013’ün ilk 6 ayında da arttı. Yılın ilk yarısında net reklam geliri artışı yüzde 4’ü buldu. 2010 yılının ilk yarısında 446 milyon TL olan gelirler, 2013’ün aynı döneminde 541 milyon TL’ye yükseldi.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)