Header Ads

Saray'ın "Akşener" ve "Yeni Parti" talimatı!




MHP'den ayrılan isimlerin öncülüğünde kurulacak 'Yeni Parti', "Cumhuriyet tarihinin kurulmadan evvel en çok konuşulan siyasi oluşumu" sıfatını şimdiden hak ediyor.

Meral Akşener'in "Ekim sonuna yetiştirmeye çalışıyoruz" açıklaması ve Koray Aydın'ın kurucular arasına katılmasından sonra, medyada çıkan haberlerde büyük bir artış gözlemleniyor.
Yayınların içerikleri incelendiğinde, özellikle Saray'a yakın medya kuruluşları ve yazarlarının sistemli bir şekilde anti propaganda yaptıkları ve milliyetçi çevreleri hedef tahtasına oturttukları görülüyor.

25 Ağustos günü televizyon programlarında "Meral Akşener" kelimesi tam 116 kez kullanıldı.
Televizyon kanallarındaki dağılım şu şekilde;

25 AHaber, 14 Akit TV, 14 Halk TV, 9 CNN Türk, 9 Kanal24, 9 Ülke TV, 8  TGRT Haber, 8 HaberTürk, 8 TV Net, 6 NTV, 6 TRT Haber, 2 ATV, 2 FOX, 2 KanalD, 1 Kanal7, 1 Beyaz TV ve 1 kez de Show TV.

Televizyondaki programların genelinde yorumcular üzerinden Meral Akşener ve 'Yeni Parti'nin hedef alındığı görülüyor.

26 Ağustos tarihli köşe yazılarında ise; 18 yazar "Meral Akşener" ve kurulacak 'Yeni Parti'yi kaleme aldı.

AKİT'ten 2, Türkiye'den 2, Takvim'den 2, Star'dan 2, Sabah'tan 2, Yeniçağ'dan 2, Akşam, Anayurt, Posta, Yenibirlik, Yeni Şafak ve YeniMesaj'dan birer yazar olmak üzere toplam 18 yazar Akşener ve yeni partiyi yazdı. Yazılardan sadece 4'ü olumlu/nötr olarak yorumlanırken; hükümete yakın yayın organlarının tamamında hakaret, yakıştırma, terörle ilişkilendirme gibi imalar dikkat çekti.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.