Fen-Edebiyat Öğrencilerden YÖK’e protesto


Ankara Milli Türk Talebe Birliği üyeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun (YÖK) Fen-Edebiyat Fakülteleri’nde pedagojik formasyonun kaldırılması kararına tepki gösterdi

Yükseköğretim Kurumu’nun (YÖK) Fen-Edebiyat Fakülteleri’nde pedagojik formasyonun kaldırılması kararına tepki gösteren Ankara Milli Türk Talebe Birliği üyeleri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi önünde eylem yaptı.
Ankara Milli Türk Talebe Birliği üyesi bir grup, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin durumunu tiyatral bir gösteriyle sunduktan sonra basın açıklaması yaptı. Yapılan açıklamada, “5 Nisan 2012 tarihinde YÖK’ün aldığı pedagojik formasyonun kaldırılması kararı ile Fen-Edebiyat mezunlarının öğretmenlik yapma hakları ellerinden alınmıştır. MTTB, Fen-Edebiyat Fakültesi mezunlarının sıkıntılarının giderilmesi için gerekli tedbirleri almak adına başta YÖK olmak üzere yetkili tüm mercileri bu hususu aklıselim bir şekilde yeniden görüşmeye davet etmektedir. MTTB, öğretmen atamalarındaki yaşanan sıkıntıları çok yakından takip etmekte ve varolan yığılmayı görmektedir. Bu yığılmaların önüne geçilebilmesi için Eğitim Fakültesi kontenjanlarının sınırlandırılması ve Eğitim Fakültesi’nin ikinci öğretimlerinin kapatılması kararının biz Milli Türk Talebe Birliği olarak yanındayız” denildi. Grup, basın açıklamasından sonra olaysız şekilde dağıldı.

Yeni Mesaj

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)