100 yeni İHL açılacak


Düz liselerin Anadolu lisesine dönüştürülmesinin altından imam hatip lisesi çıktı.

Anadolu imam hatip liselerinin öğrenci kontenjanlarını yüzde 30 artıran Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), düz liselerin Anadolu liselerine dönüştürülmesi projesinden Başbakan Tayyip Erdoğan’ın “bu ülkenin göz- bebeği olacağını” söylediği imam hatip liselerine (İHL) pay çıkardı. 2013-2014 eğitim öğretim yılında 47 düz lise imam hatip lisesine dönüştürülecek ve 53 yeni imam hatip lisesi açılacak. Böylece ülke genelinde 708 olan İHL sayısı 808’e çıkacak, 380 bin imam hatip öğrencisinin sayısı da katlanacak.

MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nün, düz lise olarak bilinen tüm genel liselerin, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Anadolu lisesi olarak eğitim vermeye devam etmesi için çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi. Ancak dönüşüme ilişkin açıklamalarda, bugüne kadar dile getirilmeyen bir unsur ortaya çıktı. Düz liselerin Anadolu liselerine olan dönüşünden, İHL’lerin payını aldığı ortayı çıktı.
Yetkililerden edinilen bilgiye göre, 1111 düz lisenin dönüşüm işlemi tamamlandı. Dönüşümü tamamlanan 47 düz lisenin İHL’ye dönüştürüldüğü öğrenildi. Eğitimde fiziki altyapıya ilişkin tüm eksikliklere karşın, İHL için yeni bina yapılması ise ihmal edilmedi. Türkiye genelinde, 53 yeni İHL yapıldığı belirtildi.

İHL’lerde yüzde 15 artış

MEB istatistiklerine göre, ülke genelinde zaten 708 İHL eğitim hizmeti veriyor. Bu liselerde 380 bin 771 öğrenci eğitim alıyor. Ancak 4+4+4 yasası ile birlikte eğitim sistemine eklenen 369’u İHL’lerin bünyesinde olmak üzere 1099 imam hatip ortaokulundan (İHO) 3 yıl sonra mezun olacak yaklaşık 100 bin öğrencinin İHL’lerin kapısında yığılması bekleniyor. İHL sayısındaki yaklaşık yüzde 15 artışın gerekçesi için “alttan gelecek İHO baskısı” yorumu yapılıyor.

Ortaöğretim Genel Müdürü Ercan Türk’ün açıklamasına göre, Anadolu imam hatip liselerinin kontenjanları 42 bin 144’ten 64 bin 170’e çıkarıldı. Kontenjan artışı ve düz liselerin imam hatip liselerine dönüştürülmesi ile birlikte, bu liselerin sayılarının katlanarak artacağı belirtiliyor.

Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)