Bu cinayeti durdurmak gerekiyor!..
Pazar, Kasım 03, 2013
Yıl, 2004…
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın girişimiyle, 11 üniversiteden 123’ü profesör olmak üzere 300 bilim adamı bir araya geliyor.
Böylece İstanbul’un imar anayasasını hazırlayacak Metropolitan Planlama Merkezi (İMP) kuruluyor.
Genel Koordinatörlüğünü Prof.Dr. Hüseyin Kaptan’ın yaptığı merkezdeki bilim insanları yıllarca uğraşıp kentin ayrıntılı “Çevre Düzeni ve Ulaşım Master Planı”nı hazırlıyor.
600 kişinin çalıştığı merkezin faaliyetleri için yaklaşık 200 milyon lira harcanıyor.
Böylece “İstanbul’un Anaya-sa”sı ortaya çıkıyor.
Planda İstanbul’un Kuzey yönünde büyümesi halinde ormanların ve su havzalarının mahvolacağı, 3. köprünün yapılmasıyla da nüfusun 25 milyona çıkacağı ve megapolün yaşanmaz hale geleceği belirtiliyor.
Örnek olarak 2. köprü ve TEM Otoyolunun çevresinde yeşil alanları yutan, su havzalarını yok eden kanunsuz yapılaşmaların oluşturduğu siyah kuşağı gösteriyorlar.
“3. köprü ve otoyolu yaparsanız, Kuzey Ormanları da yeşil olmaktan çıkar, tıpkı TEM gibi kapkara olur” diyorlar.
Prof. Hüseyin Kaptan ve arkadaşları ayrıca Ataköy sahillerinin satılmasına, burada rant amaçlı gökdelenlerin dikilmesine, Dubai kulelerine, tarihi yarımadada açılması düşünülen 7 tünele de karşı çıkıyorlar.
Aksi halde tarihi yarımadanın büyük zarar göreceğini söyleyerek, ulaşım sorununu çözmenin ancak toplu taşımacılık sistemini geliştirmekle mümkün olacağını ifade ediyorlar.
3. havalimanı için de Silivri yakınlarında bir yer belirliyorlar.
Büyük emek ve masraflarla hazırlanan “İstanbul Çevre Düzeni ve Ulaşım Master Planı” 2006’da tamamlanıyor.
Plan Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alkışlarla ve oy birliğiyle kabul ediliyor.
Kadir Topbaş tüm emeği geçenleri tek tek kutlayarak teşekkür ediyor.
Bu arada hiç beklenmedik bazı bürokratik engellemeler başlıyor ve konu yargıya gidiyor.
Yargıdan onay çıkana kadar TEM çevresine yaklaşık 1,5 milyonluk yeni bir nüfus yerleşiyor.
Süreçte Başbakan Erdoğan da karşı safta yer alıyor.
Onun isteğiyle Prof. Hüseyin Kaptan istifa etmek zorunda kalıyor.
Böylece İstanbul’un kurtuluşunu sağlayacak plan, hayata geçirilmek yerine çöpe atılıyor.
Çalışmalar boyunca planı hararetle destekleyen Başkan Topbaş da Başbakan’a direnemiyor.
* * *
Peki Başbakan Erdoğan bu plana neden karşı çıkıyor?
Sorunun cevabını CHP İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, Perşembe akşamı Halk TV’de yayınlanan “Halk Arenası”nda belgelerle ve ayrıntılı biçimde verdi.
Erdoğdu’nun elindeki belgelere göre; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde 3. köprüye şiddetle karşı çıkan ve “Bu köprünün yapılması cinayettir. Yapıldığı takdirde Kuzey Ormanları mahvolur” diyen Başbakan, aynı ormanları şimdi mega projelere açıyor.
3. köprünün, ve 3. havalimanının yerini bile kendisi belirliyor.
Yani bir zamanlar cinayeti ihbar eden Başbakan, bu kez cinayet emrini bizzat veriyor.
Karşı çıkanları da “eşkıyalıkla” suçluyor.
CHP Milletvekili Erdoğdu, köprü, otoyol, havalimanı ve Kanal İstanbul’un, bu bölgelerde yapılacak yüzlerce konut ve AVM projesi için yem olarak planlandığını öne sürüyor.
Kent içinde yağmalanacak alan kalmadığını, rant talanında sıranın Kuzey Ormanlarına geldiğini iddia ediyor.
Çünkü ekonominin kötü sinyaller vermesine karşılık, borç ödemeleri için Türkiye’ye milyarlarca doların girmesi gerekiyor.
Ekonomide işler iyi gitmediğine, uluslararası konjonktürün elvermediğine, yapısal reformlar yapılamadığına göre, geriye tek seçenek kalıyor:
Kuzey Ormanları’nı rant yağmasına açmak, yani cinayeti işlemek!
Sevgili okurlarım,
Kuzey Ormanları’nın gelecekte nasıl talan edileceğini söylemek için kahin olmak gerekmiyor.
2. köprü sonrasında TEM’i kuşatan kapkara görüntüye bakmak yetiyor.
Uğur Dündar
Sözcü
Tags