Yahoo'dan yeni arama motoru "Axis"


Yahoo, arama sonuçlarını link yerine sayfa önizlemesi olarak gösteren arama motoru "Axis"i hayata geçirdi.

Yahoo’nun özel proje müdürü Ethan Batraski’ye göre, HTML-5 tabanlı tarayıcı, kullanıcının asıl ulaşmak istediği arama sonucuna erişme hızını üçte bir oranında azaltıyor. Batraski, normal aramaların üç aşamadan; tarama, sonuç sayfası ve seçilen sonuçtan oluştuğunu, Axis’te bu basamakları ikiye indirgemeyi amaçladıklarını belirtti.

Batraski, “Üç aşamalı arama sürecini 12-15 yıldır kullanıyoruz. Biz, orta basamaktan kurtulmayı hedefledik. Kimse ortada duran adamı fazla sevmez” dedi.

Axis uygulaması, bir arama motoru olduğu kadar tarayıcı görevi de görüyor. Tarayıcıların yönlendirme oklarına, adres çubuğına ve sık kullanılanlar dosyasına sahip olan Axis, yapılan aramaların sonucunda metinle beliren bağlantılar yerine bir dizi görsel sayfanın özizlemesini karşısına çıkarıyor. Kullanıcılar bir arama yaptıkları zaman, arama sonuçları liste olarak beliriyor ve bağlantılara yüklemeye gerek kalmadan sonuçların özizlemeleri yapılabiliyor.

Metinli sonuçlara son

Axis kullanmak isteyen internet kullanıcıları, uygulamaya Yahoo, Google veya Facebook kullanıcı adlarıyla girebiliyor. Masa üstü bilgisayar ve mobil cihazlarda kullanılabilen Axis, e-mail veya Pinterest ve Twitte üzerinden de paylaşımda bulunma imkanı sunuyor. Facebook ise ileriki bir zamanda Axis’e uyumlu hale getirilecek.

Batraski, küçük ekranlı mobil cihazlarda görsel arama sonuçlarını incelemenin zor olmayacağını, kullanıcıların bağlantılar arasında çok kolay hareket edebilecek olmaları sayesinde sıkıntı yapamayacaklarını savundu. Batraski, “Artık sonuçların arasında gidip gelme zahmetinden kurtulacak, URL’lerin arkasında ne olduğunu hemen görebileceksiniz” dedi.

HTLM5 tabanlı Axis, Yahoo’nun “Cocktails” web uygulama platformunda çalışıyor. Cocktails, Javascript, SQL (yapılandırılmış sordu dili) ve HTLM5’ı bir arada kullanıyor. Batraski, Axis’in gecikme olmadan çok sayıda fotoğrafa ulaşmayı sağladığını belirtti.

Araştırma şirketi ComScore’un verilerine göre, Yahoo, arama motoru piyasasının yüzde 14’üne sahip. Axis, gelişmiş arama algoritması ile Yahoo’ya güç kazandırmayı hedefliyor.

Axis, şu anda iPhone ve iPad’lerde kullanılabiliyor. Batraski, şu an sadece anahtar kelimeler giren ve sadece fotoğraf sonuçları veren uygulamanın yakın zamanda Android işletim sistemiyle de uyumlu hale geleceğini ifade etti.

Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)