İçinden rakı geçen şarkılar!


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın 'içinde rakı geçiyor' diyerek söyletmediği Vardar Ovası'nın aksine bu şarkılarda gerçekten 'rakı' var!

Balkan göçmenlerine bayram ziyaretinde bulunan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, 'Vardar Ovası' türküsünü 'içinde rakı geçtiği' gerekçesiyle dinlemek istemedi. "Onda rakı falan geçiyor. Başka bir şey söylesin" diyerek sanatçıyı engelleyen Arınç'ın iddiasının aksine Vardar Ovası'nda 'rakı' sözü geçmiyordu. Radikal'in haberine göre, müzik dünyamızda pek çok şarkıda 'rakı' kelimesi var.

İşte o şarkıların bazılarının sözleri şöyle:

SARHOŞ BALIK İLE TOPAL MARTI
Gel dalgaya düşelim, sandalda rakı içelim
Bir kötü arkadaş edinip peşinde uçalım
Gel çocuklara soralım, gel masalları gezelim
En güzel denizi bulup suyunda yüzelim
(Yorumcu: Ezginin Günlüğü)


OYNAYALIM SENLE
Oynayalım senle durmadan
Rakı şarap olmadan
Dünya güzeli sevgilim (çingenem)
Sınır boy tanımayan
Gel bana her gece
Sevişelim delice
Sazlarla birlikte
Çadırlarla her yerde
Kara kara gözlü çingenem
Bu naz sitem bana neden
Sensiz geçen o günler
Bitmeyen istekler
Koynumda inlerken
Dudaklar yanarken
Yıldızlar oynarken
Çingenem
(Yorumcu: Kaan)


İÇEM
Kar olam dağ başlarında dolanam
El olam ağlasın bana da anam
Gül olam didelerinde ben yanam
Can olam iki cihanda yan olam
Ben içem içem, içem içem
Rakı içem, şarap içem
Ben sevem sevem sevem sevem
Güzel sevem esmer sevem
Saz olam avuçlarında kıvranam
Söz olam konuşurum ömür kezam
Kör olam yüreğimde sönem yana
Yaş olam o gözlerinde ağlayam
Ben içem içem, içem içem
Rakı içem, şarap içem
Ben sevem sevem sevem sevem
Güzel sevem esmer sevem
Ten olam senden hiç ayrılmayam
Öz olam ben ben değil ben sen olam
Yar olam senin yanında uyanam
Kör olam sen olmazsan hiç olmayam
(Yorumcu: Özcan Deniz)


RAKI İÇTİM ŞARAP İÇTİM
Yaz demedim kış demedim eğlendim
Rakı içtim şarap içtim sallandım
A canım sallandım
Ağzım yandı artık benden sevda pas
Yine dünya eski hamam eski tas
A canım eski tas
Kız demedim dul demedim eğlendim
Gide gele bir kötüye bağlandım
A canım bağlandım
Ağzım yandı artık benden sevda pas
Yine dünya eski hamam eski tas
A canım eski tas
(Yorumcu: İbrahim Tatlıses)

SAMOSLU DİMİTRİS
Torbalı'dan aldım sapla samanı
Vurdum Selçuk üstüne
Rakımı hazırlamış Dimitris
Samos'un tepesine
Aynı sazı çalarız
Akdeniz'in üstüne
Dimitris canım dostum
Şimdi tarihe küskün
Balıklar seni dinlemez gülüm
Şarkılar söyler halkım
Aynı sazı çalarız
Akdeniz'in üstüne.
(Yorumcu: Haluk Levent)


AKBABA
Rakı olmasın
Şarap olmasın
Madem sen yoksun kafam olmasın
Gündüz olmasın
Gece olmasın
Madem sen yoksun günler akmasın
Sensiz nasılım bak bana
Gel de bir çorba yap bana
Madem öldürdün
Akbaba olmasın
Sensiz nasılım bak bana
gelde bi çorba yap bana
madem öldürdün
Akbaba olmasın
N’olur olmasın
(Yorumcu: Nil Karaibrahimgil)


RAKI ŞARAP FARKETMEZ
Derdim öyle beter ki
Kimse bir gün çekemez
Yaşamakmış ölmekmiş
Benim için fark etmez
Tek tesellim kadehler
Başka bir şey istemez
Sarhoş etsin yeter ki
Rakı şarap fark etmez
Derdimi sorsa biri
Kırk yıl anlatsam bitmez
Çare bulsun bulmasın
Benim için fark etmez
Tek tesellim kadehler
Başka bir şey istemem
Sarhoş etsin yeter ki
Rakı şarap fark etmez
Tek tesellim kadehler
Başka bir şey istemez
Sarhoş etsin yeter ki
Rakı, şarap fark etmez
(Yorumcu: Müslüm Gürses)


BİR TAŞ ATTIM PENCEREYE TIK DEDİ
Bir taş attım pencereye tık dedi
Anası çıktı kızım evde yok dedi vay vay
İnanmazsan gel yukarı bak dedi
Armut dalda kız balkonda sallanır vay vay
Şeker yemiş dudakları ballanır vay vay
Demirciler demir döğer ocakta
Şimdi ki kızlar ne hoş olur kucakta vay vay
Öpüşürken yemek yandı ocakta
Demirciler demir döğer tunç olur
Altın yüzük parmağıma güç vay vay
Sevip sevip ayrılması geç olur
Atalım mı Arap kızı atalım mı vay vay
Senin için on beş sene yatalım mı vay vay
Rakıyı da şaraba katalım mı vay vay
(Yorumcu: Kahtalı Mıçı / İbrahim Tatlıses)


YILGIN
Besbelli bir giden var
Sen misin yoksa
Neden bu limanda gemiler ağlamaklı
Kaldırın şu masayı gözlerimden
Bu ne çok deniz bu ne çok martı
En iyisi meyhane yokluğunda
Belki durulur zaman bu çalkantı
Götürün şu masayı gözüm görmesin
Bu ne çok kadeh bu ne çok rakı
(Yorumcu: Yaşar)

NE OLUR BİR SABAH
Ne olur bir sabah kapım çalınsa
Açınca gülüşüm içime dolsa
Belki bir meyhane biraz da rakı
Sen türkü söylesen ben eşlik etsem
(Yorumcu: Onur Akın)


ARTIK BİR ŞEYLER YAPMAK LAZIM
Artık bir şeyler yapmak lazım
İstanbul'a dönmek lazım
Rakı, balık lazım
Özlediğini bilmek için bazen uzaklaşmak da lazım....
(Yorumcu: Pamela)

HER AKŞAM SARHOŞ
Her akşam votka rakı ve şarap
İçtikçe delirir insan olur harap
Kurtar beni bundan ne olursun yarap
Bitsin artık bu korkunç serap serap!
(Yorumcu: Tanju Okan)

REBEKA

Gidelim gel hadi senle bu gece
Rebeka'nın yerine
Götürelim rakı fazlasıyla
Gel canım yakışır sana
(Yorumcu: Akın)


ŞU ANDA İSTANBUL'DA OLMAK VARDI
Şu anda oralarda olmak vardı anasını satıyım
Boğaz'da köhne bir iskelenin yamacında
Tabakta kavun peynir, kadehte buz gibi rakı
Dilinde yarı acı yarı tatlı bir sarkı
Şu anda İstanbul'da olmak vardı
(Yorumcu: Melike Demirağ)


KOMPLE TİKİYİZ
Gece ayazından sabah ezanına
Akıştayız yine rakı beyazına
Yazık ediyorsun,
Niye geliyorsun sen bu kızın gazına..
O da özeniyor ama çözemiyor
Ayranı yok içmeye pastadan söz ediyor
Ee haksız da değil o da
Sahip olmak istiyor marka imtiyazına..
(Yorumcu: Burak Kut)

ÇAKIR
Geniş meydanlarda yakılır çıra,
Çakır nazlı nazlı dokunur def'e ...
Süt gibi rakıyı sunar Çakır'a
Gür bıyıklı, ateş gözlü bir efe ...
(Söz: Sabahattin Ali / Yorumcu: Nükhet Duru)



Hürriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)