İş dünyası artan vergileri topa tuttu
Cumartesi, Ekim 15, 2011
İş dünyası hükümetin, motorlu taşıtlar, cep telefonu ve içki-sigarada dolaylı vergileri artırmasıyla kolay yolu seçtiğini belirterek, dolaylı vergilerden en büyük zararı orta direğin gördüğüne dikkat çektiler. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkanı Ümit Boyner, dolaylı vergilerin kolay toplanan vergiler olduğunu belirterek, “Ancak her vergi kaynağının bir sınırı vardır ve o sınıra yaklaşıyoruz” dedi.
WSJ: OVP umut vermiyor
Boyner, İstanbul’da düzenlenen “Türkiye Ekonomisinde Fırsatlar-Tehditler, Girişimcilik ve Sivil Toplumun Rolü” konulu toplantıda, orta ve uzun vadeli öngörülere dayalı vizyon geliştirmenin hem iş dünyası temsilcileri hem de ülke için bir zorunluluk olduğunu söyledi. Boyner, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bizim TÜSİAD olarak sürekli gündeme getirdiğimiz bir konu var. Dolaylı vergilerin, toplanan vergilerin büyük bir bölümünü oluşturması, özellikle düşük gelir gruplarının zarar görmesine, vergi adaletinin olumsuz etkilenmesine,üstelik vergi tabanının darlığının gözden uzak kalmasına neden olmakta.” Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş Adamları Derneği (MOBİSAD) Genel Sekreteri Abdullah Raşit Gülhan, “Türkiye’de zaten vergilerin çok yüksek olduğuna, azaltılması gerektiğine inandığımız bir ortamda vergilerin yükseltilmesinin bu piyasayı bozacağını, işleri yavaşlatacağını düşünüyoruz” dedi. Başbakan Yardımcısı Babacan’ın açıkladığı yeni Orta Vadeli Ekonomik Program ve bu çerçevede açıkladığı hedefler, yurt dışında da yankılandı. Wall Street Journal’ın yayınladığı haberde, Türkiye’nin 2012 için daha zayıf büyüme ve hala büyük bir cari açık öngördüğünü ekonominin yapısal dengesizliklerinin, yatırımcılarda yarattığı sinirleri yumuşatacak az sayıda somut öneri sunduğu yorumu yapıldı. Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, bugünden itibaren geçerli olacak ÖTV artışını, “ÖTV farkı bizden” kampanyası ile ticari araçlarda tüketicilere yansıtmayacaklarını açıkladı.
Citroen, farkı üstleniyor
Tatoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Bayraktar Holding distribütörlüğü ile satışa sunulan Citroen’in, hafif ticari araç pazarında 2011 yılının ilk 9 ayı sonunda yüzde 6,32 pazar payı ile 6’ncı sırada yer aldığını söyledi. Tatoğlu, ÖTV düzenlemesi ile oluşan ÖTV farkını tüketicilere yansıtmayacaklarını, bunun için “ÖTV farkı bizden” kampanyası düzenlediklerini, kampanyanın Citroen Nemo Combi ve Citroen Berlingo Combi modelleri için 13 Ekim 2011 tarihinden itibaren geçerli olacağını bildirdi.
Yeniçağ
Tags