Tanrı parçacığı ne işe yarayacak?


Evrenin oluşumuyla ilgili sırrı çözmemize yardımcı olacağı söylenen ‘Tanrı Parçacığı’nın fikir babası Peter Higgs, “Gündelik yaşamda bu madde ne işe yarar hiç bilmiyorum” dedi.

Bilim dünyası hafta içinde Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi’nin (CERN) yaptığı sunumla sallandı. Bilim adamları, temelleri İngiliz fizikçi Peter Higgs tarafından atılan Tanrı Parçacığı’nın bulunduğunu açıkladı. Bu gelişme maddenin, insanın ve yaşamın oluşumuna ışık tutacak nitelikteydi.

Vatan'ın haberine göre; 48 yıl önce teoriyi ortaya attığı için parçacığa kendi adının da verildiği profesör Higgs (83), dün Edinburgh Üniversitesi’nde bir konuşma yaptı. CERN’in keşfiyle Nobel Fizik Ödülü’ne göz kırpan Higgs, “Bu parçacığın gündelik hayatta ne işe yarayacağına dair en ufak bir fikrim yok. Bu süreç çok kısa. Bir saniyenin milyonda birinin milyonda birinin milyonda birinin milyonda biri kadar bir süreden bahsediyoruz. Bunu faydalı bir biçimde nasıl kullanabiliriz bilemiyorum. Daha uzun ömürlü parçacıkları gündelik hayatta kullanmak bile hali hazırda gayet güç” dedi. Parçacığın bulunmasından duyduğu memnuniyeti belirten Higgs, “Ben bu gelişmeyi gözlerimle göremeyeceğimi düşünüyordum. Profesör Stephen Hawking ile bu maddenin varolup varolmadığına dair iddiaya girmiştik. Bazen haklı çıkmak çok iyi hissettiriyor. 100 dolar kazandım” dedi.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)