İmam hatip aldatmacası


Konya'da uygulanan yanıltıcı anketle, velilerin yüzde 90'ının çocuklarını dini eğitim veren bir okula göndermek istediği algısı yaratıldı. Böylelikle kentteki okulların imam hatip ortaokulu olarak açılmasının önünün açıldığı bildirildi.

Konya’da valilik onanıyla İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaokul seçimi yapacak velilere uyguladığı ankette “Normal müfredat üzerine dini eğitim veren ortaokula göndermek istiyorum” ve “Normal ortaokula göndermek istiyorum” yazılı iki seçenek sunuldu. Bir İl Milli Eğitim yetkilisi, ankete bilinçli olarak “İmam hatip ortaokulu istiyor” gibi bir seçenek konulmayarak velilerin kandırıldığı, velilerin, yüzde 90’ının farkında olmadan veya mahalle baskısıyla “Normal müfredat üzerine dini eğitim veren ortaokulu” işaretlediğini, böylelikle kentteki orta okulların neredeyse tamamının imam hatip ortaokulu olarak açılmasının önünün açıldığını belirtti. Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli olan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir yetkili, ankete bilinçli olarak “İmam hatip ortaokulu istiyor” gibi bir seçenek konulmayarak velilerin kandırıldığı, velilerin, yüzde 90’ının farkında olmadan veya mahalle baskısıyla “Normal müfredat üzerine dini eğitim veren ortaokulu” işaretlediğini söyledi. Yetkili, anket ile bütün ortaokulların imam hatip ortaokulu şeklinde açılmasını meşrulaştırıldığını açıkladı.

‘Laik eğitim bitti’

Eğitim-İş Konya Şube Başkanı Şükrü Balun da yapılan anketin son derece yanıltıcı olduğunu ve yöneticilerin gerçek niyetini ortaya koyduğunu belirtti. Yeni getirilen yasanın 19. maddesinde açılacak ortaokulların türlerinin net olarak belirlendiğini ifade eden Balun, velilerin yönlendirildiğini vurguladı. Balun şunları söyledi:

“Kız meslek lisesinin de, endüstri meslek lisesinin de, ticaretin, turizmin, öğretmen lisesinin, iletişimin de ortaokulu olsun denilmiş. Ama bunlar ankete iki seçenek koymuşlar. Doğrudan imam hatip ortaokulu da yazılmamış. Diğer tüm liselerin ortaokul bölümleri yok sayılmış. Bizim insanların dini eğitim almaları ile ilgili bir sorunumuz yok. Bunca açılması gereken ortaokul dururken niçin sadece imam hatip ortaokulu açılıyor ve veliler doğrudan veya dolaylı olarak bu okullara yöneltiliyor? Anket sonucuna itibar edilirse Konya’da bir tane bile normal ortaokul açamazsınız. Veliler çocuklarını gönderecek normal ortaokul bulamaz. Görünen o ki laik, demokratik, bilimsel eğitim bitmiştir.”


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)