Şehide ‘kelle’ diyen mektubunu okuyamaz


Erdoğan’ın mektubunu okuduğu şehit astsubayın babası Mehmet Gençer, “PKK’yla pazarlık yapan, Türkiye’ye Habur’u yaşatanların samimi olduğuna inanmıyorum” dedi. Gençer, 7 yıldır kendilerine randevu vermeyen Başbakan’a anayasa çalışmaları için 12 bin şehit yakınından görüş alınması çağrısı yaptı
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın önceki gün AKP Grup toplantısında mektubunu okuduğu şehit Astsubay Çavuş Serhat Gençer’in babası Mehmet Gençer, Erdoğan’a tepki gösterdi. Kırıkkale’deki şehit babası Gençer, Erdoğan’ın şehitlerin arkasına sığındığını söyleyerek, “Şehitlere kelle diyen bir zihniyet oğlumun mektubunu okurken samimi olamaz” dedi.

Basın, şehit babasının sözlerini görmedi

Tayyip Erdoğan’ın önceki gün AKP grup toplantısında şehit Serhat Gençer’in mektubunu okurken gözlerinin dolması ve Bülent Arınç’ın da içinde olduğu milletvekillerinin ağlaması gazetelerde fotoğraflarıyla geniş yer buldu. Milliyet, Sabah, Haber Türk, Star, Yenişafak gazeteleri ağlayan milletvekillerini fotoğraflarla verirken şehidin babasına 1 cümle yer vermedi. Şehit babası Mehmet Gençer “korku imparatorluğu yaratıldı” diye konuştu.

‘Şehit mektubuyla Uludere’yi aklamak istiyor’

Şırnak Maden Karakolu’nda, 8 Ocak 1994 tarihinde PKK ile girilen çatışmada şehit olan Deniz Piyade Astsubay Çavuş Serhat Gençer’in babası Mehmet Gençer, “Bu çocuklarımızı şehit eden, bunlara kurşun sıkan PKK’lılarla pazarlık yapan insanları kınıyorum” diyerek hükümetin açılım politikasını eleştirdi.

MİT ile PKK arasında yapılan Oslo görüşmelerini hatırlatan şehit babası Gençer, sözlerine şöyle devam etti: “Hem Abdullah Öcalan’la 56 sefer pazarlık yapacaksınız, hem PKK’lılarla oturup pazarlık yapacaksınız, arkasında da BDP’yi müzakereye çağıracaksınız. Sayın başbakan BDP ile görüşmekle hayal içerisinde yüzmektedir. Uludere olayını aklamak amacıyla o mektubun kullanıldığını düşünüyorum. Başbakan zaman zaman da şehit ailelerine, şehitlerimize sığınmaktadır.”

‘Türkiye’ye Habur olayını yaşattılar’

Aydınlık’a konuşan şehit babası Mehmet Gençer, Tayyip Erdoğan’ın şehitleri kullandığını ifade etti. Habur sınır kapısında törenle karşılanan PKK’lıları hatırlatan Gençer şunları söyledi: “Başbakan şehitlik konusunu istismar ediyor. Daha önce bazı siyasi partiler için ‘şehitlikten nemalanıyorlar, şehit kanı üzerinden pazarlık yapıyorlar’ demişti. Şehitliği şimdi kendisi kullanıyor. PKK’yla pazarlık yaptılar. Oğlumun mektubunun kullanılmasını kınıyorum. Şehide ‘kelle’ diyen bir zihniyetin, mektubunu okurken samimi olduğuna inanmıyorum.”

‘Erdoğan şehit yakınlarına randevu vermiyor’
Habur’da yapılan karşılamanın ardından Şehit Aileleri Derneği olarak Başbakanlığa siyah çelenk bıraktıklarını ifade eden Mehmet Gençer, olayın ardından baskılar nedeniyle Kırıkkale Şehit Aileleri Derneği’nden istifa ettiğini belirtti. Tayyip Erdoğan’ın 7 yıldır şehit aileleri derneklerine randevu vermediğine dikkat çeken Gençer, “Şehit ailelerini kabul etmeyecek, dertlerini dinlemeyeceksiniz. Size karşı çıkana dolaylı yollardan baskı kuracaksınız Sonra şehit mektubu okuyup ağlayacaksınız. Başbakan’ı samimi bulmuyorum.”

‘Samimiyse anayasada fikrimizi alır’

Hükümetin Anayasa çalışmalarında da endişe duyduğunu ifade eden Gençer, Tayyip Erdoğan’a çağrda bulundu: “Yeni anayasayla ana dilde eğtim olacak deniliyor. Türk milleti kavramını anayasadan kaldıracaklar. Türkiye’de 12 bin şehit, 40 bin gazimiz var. Başbakan eğer samimiyse şehit yakınlarının ve gazilerin anayasa konusunda görüşünü alsın.”

‘Hükümet PKK’la pazarlıkta, paşalar içeride’

Şehit babası Mehmet Gençer, Silivri’de tutuklu olan E.Kurmay Albay Dursun Çiçek’in, oğlu Serhat Gençer şehit olduktan 6 ay sonra Şırnak’a tabur komutanı olduğunu anlattı. Çiçek’le tanıştıklarını söyleyen Gençer, “Dursun Çiçek gibi insanların suçlu olduğuna inanmıyorum” dedi. Gençer sözlerine şöyle devam etti:
“İktidar PKK’yla mücadele etmiyor, yalnızca müzakere yapıyor. Paşalar içeride. Dursun Çiçek Albayın oğlumu tanımadığı halde oturup benimle ağladı. 1 sene sonra ben ağladım, Dursun Çiçek yine ağladı. Şehidin babası ağlıyor diye, hiç tanımadığı bir insan için göz yaşı döken birinin suçlu olacağına inanmıyorum. Bu tür insanlar suçlu değil.”

İŞTE O MEKTUP

Şehit babası Mehmet Gençer, mektubun kendilerine oğullarını kaybettikten 6 ay sonra ulaştığını söyledi. İşte Serhat Gençer’in 8 Ocak 1994’te şehit olmadan bir gece önce yazdığı mektubu:

“İlk önce hepinizi çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Bu mektup ancak ben öldükten sonra elinize geçecektir. Beni asla unutmayın. Hep kalbinizin bir köşesinde saklayın. Şunu unutmayın, Allah’ın verdiği canı Allah’tan başkası alamaz. Yalnız size söylemek istediğim bir şey var. Ben burcu’yu çok seviyorum. Bu sevgimi de mezara götürüyorum. Ben burada öldümse Allah yolunda, vatan namus millet yolunda öldüm. Gülün, asla ağlamayın. Eğer ağlarsanız ben yatığım yerde rahat edemem, dedeme de hepinizin selamını söylerim. Yazacak başka bir şey de bulamıyorum. Oğlunuz Serhat.”


Özlem Konur Usta
Aydınlık

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)