Bakan Şahin öğretim üyesini suçladı


Yaklaşık 200 öğrencinin sistem değişikliğiyle mezun edilmesi skandalını İçişleri Bakanı Şahin, öğrencilerin gerçekten başarısız olmadıklarını, öğretim üyesinin düşük not değerlendirmesi nedeniyle böyle bir durumun yaşandığını savundu.

Polis Akademisi’nde girdikleri sınavda düşük not almasına karşın yaklaşık 200 öğrencinin sistem değişikliğiyle başarılı sayılarak mezun edilmesi skandalında suç, sınavı yapan öğretim üyesi Doç. Mehmet Arıcan’a kesildi.

İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, öğrencilerin gerçekten başarısız olmadıklarını, öğretim üyesinin düşük not değerlendirmesi nedeniyle böyle bir durumun yaşandığını savundu.

Polis Akademisi’ndeki skandal hakkında CHP Milletvekili Turgut Dibek’in soru önergesini yanıtlayan İçişleri Şahin, suçu öğretim üyesi Doç. Arıcan’a attı. Bakan Şahin, Türkiye’de hemen hemen tüm üniversitelerde uygulanan değerlendirme sisteminin (BDS) Polis Akademisi’nde de uygulandığını belirterek “Bu sistemde değerlendirme, öğretim elemanının yapmış olduğu ölçme sonucu vermiş olduğu notlara göre yapılmaktadır” dedi. Şahin, BDS’de bir öğrencinin başarısının, o öğrencinin içinde bulunduğu gruptaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde oluştuğunu ve değerlendirmenin özel bir hesaplama yöntemi ile yapıldığını ifade etti.

Şahin, söz konusu derslerin bazılarının 4. sınıf dersleri olmasının yalnızca öğretim elemanı farkından dolayı öğrencilerin büyük bir bölümünde mezun olamama endişesi oluşturduğunu kaydetti. Şahin, “Bu istatistikler öğrencilerin gerçekten başarısız olduklarını değil, öğretim elemanının düşük not değerlendirmesi nedeniyle 50 barajına takılmalarından kaynaklanmaktadır” dedi. Yapılan değişiklikle not ortalaması 50’nin altında olanların değerlendirmeye alındığını belirten Şahin, not ortalaması 51 olan bir grupta 50 barajının bulunmadığını ve bu notu alamayan öğrencilerin doğrudan kaldığını belirtti.

CHP’li Dibek, Şahin’in not ortalaması 50 ve altında olan dersler için özel bir düzenleme yapıldığını itiraf ettiğine dikkat çekti. Şahin’in açık bir şekilde öğrencilerin düşük not almasından öğretim üyesini suçladığını belirten Dibek, “Böyle bir mantık nasıl olabilir? Bakan; öğrencilerin avuntusu olarak bilinen ‘sıfırcı hoca’ kavramına inanmaktadır. Bakanın yanıtı ders veren tüm öğretim üyelerini töhmet altında bırakmaktadır. Başarısız öğrenciler derslerden yönetim kararı ile geçecek. Bu öğrenciler komiser, emniyet müdürü olarak asayişimizi sağlamaya çalışacak” diye konuştu.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)